خبر فوری

 
نیروهای شبه نظامی ارتش پاکستان در دام عناصر مسلح بلوچ، 17 نیروی جوخه مرگ کشته شدند
کد خبر :697910722

11:25 1403/07/25


برچسب ها : BLF, ارتش پاکستان, ایالت بلوچستان, بارکان, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جدایی طلب, جوخه مرگ, درگیری مسلحانه, سناتور سرفراز بگتی, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, وزیر ارشد ایالت بلوچستان,

جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر کرد با پرداختن به جزئیات عملیات بارکان، از کشته شدن 17 نیروی ارتش و شبه نظامی وابسته به آن به نام جوخه مرگ خبر داد و افزود: در این بین یک مبارز بلوچ نیز به شهادت رسید.


بلوچستان: به  گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی ‌بخش بلوچستان بیانیه‌ای مفصل درباره عملیات بارکان علیه جوخه‌ های مرگ ارتش پاکستان منتشر کرد و گفت: « ساعت 21 شب 21 سپتامبر 2024، مبارزان جبهه آزادی‌ بخش بلوچستان (BLF) به یک پاسگاه ارتش اشغالگر  پاکستان و یک برج مخابراتی در منطقه اوچتی از بارکان حمله کرده و دستگاه های برج را به آتش کشیدند.

پس از این عملیات، نیروهای جوخه مرگ (نیروهای شبه نظامی محلی بلوچ تحت نظارت ارتش پاکستان) بلافاصله وارد عمل شده و سعی در تعقیب نیروهای ما را داشتند که در دام کمین از قبل قرار داده شده مبارزان بلوچ افتادند.

سخنگو در متن این پیام می گوید که جوخه های مرگ مسلح، مدت ها است که با هدف کمک به ارتش اشغالگر پاکستان تشکیل شده و با هدف اخاذی و آزار و اذیت مردم بلوچ در حال گشت زنی مداوم در این منطقه بودند.

گهرام بلوچ تصریح کرد که حمله به این پاسگاه و به آتش کشیدن دکل مخابراتی در حقیقت ابتکاری بود تا جوخه مرگی که زیرنظر سرفراز بگتی وزیر ارشد دولت و برادر وی به نام آفتاب بگتی کار می کند را از منطقه امن خود بیرون کشیده و  با وارد آوردن ضربه سنگین، آنها را به دلیل اخاذی از مردم بلوچ مجازات کنیم که با موفقیت انجام شد.

سخنگوی این سازمان تجزیه طلب افزود: این حمله و درگیری سنگین از شب 21 سپتامبر (31 شهریور) تا روز 22 سپتامبر (1 مهر) ادامه داشت که منجر به کشته شدن 11 نیروی جوخه مرگ و زخمی شدن تعدادی دیگر از جمله آفتاب بگتی برادر وزیر ارشد دست نشانده پاکستان، شد.

این سخنگو در بیانیه خود گفت که روز 23 سپتامبر (2 مهر)، درگیری دیگری بین سرمچارها و عوامل جوخه مرگ در محل دیگری رخ داد که در آن یکی دیگر از عوامل جوخه مرگ کشته شد. در حالی که در درگیری 24 سپتامبر (3 مهر)، 2 نیروی دیگر جوخه مرگ توسط نیروهای ما کشته شدند.

جبهه آزادی بخش بلوچستان اظهار کرد که در این عملیات ها، سازمان های ارتش آزادی بخش بلوچBLA و گارد جمهوریخواه بلوچ BRG شانه به شانه سرمچارهای بی ال اف بودند و پس از عملیات، همه به سمت محل امن حرکت کرده و به سلامت به آنجا رسیدند؛ اما ارتش پاکستان به همراه جوخه مرگ مورخه 27 سپتامبر (6مهر) سعی کردند مبارزان بلوچ را محاصره کنند که موجب شروع درگیری میان طرفین شد و در این بین 3 نیروی ارتش و جوخه مرگ به هلاکت رسیدند؛ از طرفی در جریان این درگیری شدید، مبارز عمران لانگو ملقب به میرین بلوچ از نیروهای ارتش آزادیبخش بلوچ BLA به شهادت رسید که به وی ادای احترام می کنیم.

سرگرد گهرام بلوچ در وصف این شبه نظامی، اظهار داشت که شهید عمران لانگو یک مبارز سرشار از شجاعت و فداکاری بود که از یک و نیم سال قبل زیر پرچم بی ال ای به مبارزه مشغول بود. او با اتخاذ بهترین مهارت جنگی، دشمن را متوقف کرده و ضمن باز کردن مسیر خروج از محاصره برای همرزمان خود، تا آخرین گلوله به مبارزه پرداخته و در نهایت به شهادت رسید.

«در این بین سرفراز بگتی سعی کرد به عملیات موفقیت آمیز علیه جوخه های مرگ وجهه درگیری قبیله ای بدهد و قبایل مسوری بگتی را برای مبارزه با شبه نظامیان بلوچ، وارد جوخه مرگ کند. ما از قبایل مسوری بگتی تمنا می کنیم که خود را از سرفراز بگتی و نیروهای او دور نگه داشته و در جنایات آنها شرکت نکنند؛ از آنجایی که BLF برای آزادی بلوچستان می جنگد، با هیچ فرد یا قبیله بلوچ دشمنی ندارد، اما اگر هر فرد یا گروه بلوچ یا غیر بلوچ به ابزار ارتش و آژانس های مخفی پاکستان تبدیل شود، همین رفتاری که با دشمن اشغالگر انجام می گیرد، در انتظار او هم خواهد بود.»

وی در پایان گفت: سرمچارهای بلوچ ریشه در مردم دارند، هر اقدام سرمچارها تنها به دلیل حمایت و همکاری مردم امکان پذیر است. ما ملت بلوچ و بلوچستان را با قدرت و همکاری مردم آزاد خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1