خبر فوری

 
قتل سه تن از افراد ربوده شده بلوچ در یک درگیری ساختگی توسط نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :697582038

18:44 1402/02/01


برچسب ها : اجساد زخمی, ارتش پاکستان, ربودن, ربودن افراد, ربودن افراد بلوچ, شهرستان بولان, عملیات ساختگی, قتل, نیروهای امنیتی پاکستان, کویته,

نیروهای امنیتی پاکستان با انتقال اجساد زخمی به بیمارستان شهر کویته مدعی شدند که این افراد طی عملیات ارتش پاکستان در منطقه مارور شهرستان بولان کشته شده اند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | نیروهای امنیتی پاکستان با انتقال اجساد زخمی به بیمارستان شهر کویته مدعی شدند که این افراد طی عملیات ارتش پاکستان در منطقه مارور شهرستان بولان کشته شده اند.

اما به گفته منابع بلوچ، در تاریخ 30 فروردین (19 آوریل) نیروهای امنیتی پاکستان سه جسد زخمی افراد ربوده شده بلوچ را به بیمارستان شهر کویته منتقل نموده و مدعی شدند که این افراد در عملیات سربازان ارتش پاکستان در منطقه مارور شهرستان بولان کشته شده اند.

پس از انتقال اجساد به بیمارستان هر سه جسد شناسایی شده و مشخص گردید که هر سه شخص توسط نیروهای امنیتی پاکستان در تاریخ های متفاوتی ربوده و در یک عملیات ساختگی به قتل رسیدند.

یکی از این افراد شامل غلام فرید شاهوانی فرزند غلام مصطفی شاهوانی ساکن منطقه کاریز مستونگ می باشد که در ماه اوت سال 2022 توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی پاکستان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

دومین فرد کشته شده شامل عظیم خان فرزند یار خان مری ساکن منطقه نشپا شهرستان هرنائی می باشد که در تاریخ 1 فروردین ماه 1402 (21 مارس) توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر و بازداشت شد.

سومین فرد کشته شده در این درگیری ساختگی به نام حضرت سمالانی فرزند ملا محمد خان ساکن شهرستان هرنائی می باشد که در تاریخ 3 فروردین (23 مارس) توسط نهادهای اطلاعاتی پاکستان ربوده و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

لازم به ذکر است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ارتش پاکستان سال هاست در کنار ربودن افراد بلوچ دست به اقدامات ظالمانه ای همچون قتل افراد ربوده شده در درگیری های ساختگی می زنند که همیشه مورد محکومیت سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ و مردم این سرزمین قرار می گیرد.

ارسال نظر

 
1