خبر فوری

 
حمله ارتش آزادی بخش بلوچ به مواضع ارتش پاکستان در نوشکی و زامران
کد خبر :697387838

11:31 1402/05/09


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, پاسگاه ارتش پاکستان, زامران, شهر نوشکی, گروه های مسلح بلوچ, منطقه زامران, نوشکی,

ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت حملات علیه نیروهای ارتش پاکستان و جوخه مرگ وابسته به ارتش پاکستان در نوشکی و زامران را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت حملات علیه نیروهای ارتش پاکستان و جوخه مرگ وابسته به ارتش پاکستان در نوشکی و زامران را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما در دو حمله جداگانه در نوشکی و زامران یک عضو مهم جوخه مرگ تشکیل شده توسط ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان و پاسگاه ارتش دشمن را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک عضو جوخه مرگ و دو نظامی پاکستانی به هلاکت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ امروز طی عملیاتی در ترمینال اتوبوس در شهر نوشکی یک عضو مهم جوخه مرگ به نام بابو حمید ماندائی ملقب به سمیع که تحت حمایت ارتش اشغالگر پاکستان و نهادهای امنیتی قرار دارد را هدف تیراندازی قرار داده و به هلاکت رساندند.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ تصریح کرد: بابو حمید در سال 2019 میلادی پس از مشارکت در دستگیری فدائیان بلوچ با مکر و فریب، در مقابل ارتش اشغالگر پاکستان تسلیم شد، وی در مناطق مختلف نوشکی شامل بتو، ریکو، دو سیه، منجرو، احمد وال و غیره سرپرستی جوخه مرگ را بر عهده داشت.

جیئند بلوچ افزود: بابو حمید به همراه ارتش اشغالگر در نوشکی و مناطق حومه به صورت مستقیم در ربوده شدن جوانان بلوچ و یورش به منازل مردم بلوچ مشارکت داشت، وی در ژوئن سال 2022 در پیشروی نیروهای ارتش پاکستان پس از حملات پهپادی نیز با دشمن همکاری کرد.

وی گفت: بابو حمید در عملیات های نظامی ارتش پاکستان در مناطق دوسیه، هژده خول، مخبلی و لجه از توابع نوشکی و خاران به صورت مستقیم حضور داشت، وی به علت ارتکاب خیانت ملی در فهرست اهداف ارتش آزادی بخش بلوچ قرار داشت و ما آن را به سزای اعمالش رساندیم.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در ادامه این بیانیه تصریح کرد: فدائیان بلوچ ما همچنین در یک عملیات جداگانه شب گذشته پاسگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه عبدوئی بخش زامران از توابع شهرستان کیچ را با استفاده از سلاح‌های جدید هدف قرار دادند، در نتیجه این حمله یک نظامی پاکستانی به نام وحیدالله در دم به هلاکت رسید و دست کم دو نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

وی ابراز داشت: پس از این حمله امروز صبح یک بالگرد ارتش پاکستان برای انتقال جسد نظامی کشته شده و دیگر افراد مجروح در منطقه مذکور حضور یافت.

جیئند بلوچ در پایان گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت دو حمله مذکور را بر عهده می‌گیرد و بر عزم خود برای تداوم حملات علیه ارتش اشغالگر پاکستان و شرکای آن تأکید می‌کند.

ارسال نظر

 
1