خبر فوری

 
حمایت گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از "جرگه ملی پشتون"
کد خبر :695252063

11:51 1403/07/15


برچسب ها : PTM, بیانیه, تحریک طالبان پاکستان, جنبش حفاظت از پشتون, رهبر جنبش حمایت از پشتون, سرکوب, شهرستان خیبر, محکوم کردن, منظور پشتین,

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای حمایت خود از جرگه ملی پشتون را اعلام کرده و یورش نیروی پلیس برای سرکوب این جرگه را محکوم کرده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان PTM در بیانیه ای با محکوم کردن حملات نیروی پلیس به محل "جرگه ملی پشتون" که قرار است مورخه 11 اکتبر (20 مهر) توسط جنبش حفاظت از پشتون PTM برگزار شود، حمایت خود از این جرگه را اعلام کرد و اظهار داشت که در کنار تمامی ملت های ستم دیده و تحت ظلم پاکستان، ایستاده است.

متن بیانیه تحریک طالبان پاکستانTTP: رهبران "جنبش حفاظت از پشتون"، حزبی که نماینده قوم پشتون است اعلام کرده اند که می خواهند مورخه 11 اکتبر جرگه/دادگاه ملی پشتون را در شهرستان خیبر قلب ایالت خیبر پختون خوا برگزار کنند؛ تحریک طالبان پاکستان از هرشخص، سازمان یا جنبشی که برای احیای حقوق قوم های مظلوم صدا بلند کند یا ابتکار عملی انجام دهد، حمایت خود را اعلام می دارد.

در این بیانیه آمده است که «الحمدلله ملت پشتون من جمله قوم های غیور قبایلی همواره از هویت مستقل خود با قربانی های مالی و جانی و عمل مبارک جهاد حفاظت کرده اند. »

در ادامه با اشاره به این موضوع که قبایل آزاد و دیگر گروه های پشتون بر اساس وعده های داده شده از سوی پاکستان به آن ملحق شده بودند، خاطر نشان کرد که اما متاسفانه اراذل دولتی و بوته های خودکاشته امپریالیسم از هفتاد سال گذشته حقوق، منابع و ذخایر ملت های پشتون را به طور غیرقانونی اشغال کرده اند.

« ظلم این است که با این وجود که پاکستان از چند دهه گذشته اقدامات جنایتکارانه خود در این منطقه را اجرا می کند، در صورت اعتراض مردم پشتون برای حقوق خود با تشکیل جرگه ملی / دادگاه، آنها را مجرم معرفی می کند. باتوجه به اینکه خیمه های برپا شده برای جرگه به آتش کشیده شد و برگزار کننده های آن و مهمانانی که از مناطق دور آمده بودند مورد سرکوب قرار گرفتند، ما اعلام می کنیم که دوشادوش ملت های ستم دیده به ویژه ملت پشتون ایستاده ایم و ظلم های روا داشته شده علیه اقوام آفریدی را قویا محکوم می کنیم»

در آخر خطاب به حاکمان پاکستان گفته شد: به حاکمان دست نشانده می گوییم که آنقدری ظلم کنید که بتوانید مجازات آن را تحمل کنید زیرا این دوران ظلم به زودی به پایان می رسد .

سرکوب جرگه

جنبش حفاظت از پشتون گفته است که نیروی پلیس طی یورش به محل برگزاری "جرگه ملی پشتون" در منطقه جمرود شهرستان خیبر، اقدام به تیراندازی و شلیک گازهای اشک آور کرده و خیمه های نصب شده را هم از جای کندند.

دلیل برگزاری جرگه

جنبش حفاظت از پشتون می گوید که سعی دارد مورخه 11 اکتبر جرگه ای به نام "جرگه قومی پشتون" را با هدف اعتراض به ناآرامی های جاری در سراسر ایالت خیبر پختون خوا ترتیب دهد و به همین منظور قرار است رهبران احزاب سیاسی مختلف و ملی گرایان از خیبر پختون خوا و بلوچستان برای شرکت حضور به عمل رسانند.

این جرگه به ​​مدت سه روز ادامه خواهد داشت که برنامه منظم آن نیز اعلام شده است . طی این سه روز، اعضای دعوت شده جرگه نشست های مختلفی را برگزار کرده و در مورد مشکلات منطقه به شور خواهند نشست.

منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون می گوید که اتحاد تمامی قدرت های جهانی هم نمی تواند مانع ما از برگزاری این جرگه شود و ما قطعا این جلسه را برگزار خواهیم کرد.

گفته می شود که قبیله کوکی خیل حمایت تمام و کمال خود از این جرگه را اعلام کرده است.

سرکوب به دستور دولت فدرال انجام شد

وکیل سیف سخنگوی دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا پس از تشدید اعتراضات به یورش نیروی پلیس به اعضای جنبش حفاظت از پشتون و محل نصب خیمه های جرگه، اعلام کرد که این اقدام به دستور مستقیم دولت فدرال صورت گرفته است.

وی اظهار کرد که وزارت کشور نامه ای در مورد پی تی ام به وزیر ارشد ارسال کرده و گفته است که این جنبش در اقدامات ضد دولتی و نفرت پراکنی ملی دست دارد، بنابراین باید با آنها برخورد شود.

وکیل سیف خاطر نشان کرد که منظور پشتین، وزیر ارشد ایالت را از برگزاری این جرگه/دادگاه مطلع کرده است و همچنین نشست مفصلی نیز میان دو طرف برگزار شده است.

شایان ذکر است حاکمیت پاکستان معتقد است که جنبش حفاظت از پشتون از سوی قدرت های خارجی به ویژه هند پشتیبانی می شود و از طرفی برافراشته شدن پرچم های افغانستان در بیشتر اجتماعاتی که این جنبش برگزار می کند، دلیل بر این مدعا است.  

ارسال نظر

 
1