خبر فوری

 
 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| مناطق مختلف ایالت خیبر پختون خوا پاکستان شب گذشته شاهد حملات سنگین عناصر تروریستی علیه نیروهای امنیتی ارتش و پلیس بود، این حملات که در چهار نقطه مختلف صورت گرفت تلفات گسترده‌ای برای نیروهای امنیتی پاکستان به همراه داشت.

طبق اعلام منابع، عناصر تروریستی شب گذشته به صورت هم‌زمان مواضع نیروهای امنیتی پاکستان در مناطق ورگاری و سره درگه شهرستان لکی مروت، منطقه جانی خیل شهرستان بنون، شهرستان تانک و منطقه میرکلام شهرستان وزیرستان شمالی را مورد حمله قرار دادند.

در حمله عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی پاکستان در شهرستان تانک چهار نظامی پاکستانی زخمی شدند.

همچنین یورش تروریست‌ها به ایست و بازرسی نیروهای امنیتی در منطقه میرکلام شهرستان وزیرستان شمالی نیز چهار تن به نام‌های شفقت، صابر، اجمل و ذاکر دچار جراحت شدند.

تروریست‌ها علاوه بر این به یک کالج واقع در لکی مروت که محل استقرار نیروهای ارتش پاکستان و نیروهای سپاه مرزی است به صورت گسترده یورش بردند، با واکنش نیروهای امنیتی مستقر در این کالج درگیری گسترده‌ای میان طرفین آغاز گردید.

 

همچنین منابع آگاه محلی از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در نزدیکی این کالج خبر دادند، صدای انفجار و تبادل آتش میان تروریست‌ها و نیروهای امنیتی باعث ایجاد فضای رعب و وحشت در سطح شهر شده است و مردم وحشت زده در خانه‌های خود محصور شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، در نتیجه این حمله سه نظامی پاکستانی جان باخته و 7 تن زخمی شدند. درحالیکه چهار تن از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند. که یکی از آنها خود را منفجر کرد.

 

گروه تازه تأسیس تحریک جهاد پاکستان(TJP) طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله به کالج محل استقرار نیروهای امنیتی ارتش و سپاه مرزی را بر عهده گرفت.

ملا محمد قاسم سخنگوی این گروه تروریستی در بیانیه منتشر شده اعلام داشت: امشب(پنجشنبه) چهار تن از برادران فدایی ما اردوگاه نظامی واقع در کالج در حال ساخت در لکی مروت را مورد هجوم قرار داده و خسارات مالی و جانی گسترده‌ای به ارتش وارد آوردند و خود نیز به شهادت رسیدند.

وی افزود: یکی از یاران شهید ما ابوذر نام دارد که با استفاده از یک دستگاه موتور سه چرخه اردوگاه ارتش را مورد حمله فدایی(انتحاری) قرار داد و پس از آنان دیگر یاران ما به نام‌های محمد الیاس، ثناء الله معروف به مبارز و شاکر الله عملیات یورش را آغاز کردند که نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید.

وی خاطرنشان کرد: در این اردوگاه همواره بیش از 600 نظامی وجود دارند و زندان‌های مخوف برای مجاهدان نیز در همین اردوگاه قرار دارند.

اداره روابط عمومی ارتش پاکستان نیز طی بیانیه‌ای از دفع سه حمله تروریستی به صورت هم‌زمان در نقاط مختلف شهرستان لکی مروت خبر داد و گفت: یک عامل انتحاری راکب موتورسیکلت خود را در نزدیکی ایست و بازرسی نیروهای امنیتی در شهرستان لکی مروت منفجر نمودند و پس از آن درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و تروریست‌ها صورت گرفت.

طبق این بیانیه، نیروهای امنیتی پاکستان با تمام قوا به مقابله با تروریست‌ها پرداختند که در نتیجه آن چهار تروریست به هلاکت رسیدند.

همچنین طی درگیری در دو منطقه امیر کلام و تاج میر خیل شهرستان لکی مروت نیز سه تروریست از جمله یک فرمانده آنان به نام موسی خان کشته شد. از این هفت تروریست به هلاکت رسیده چندین قبضه سلاح به همراه مهمات کشف و ضبط گردید.

همچنین در نتیجه تبادل آتش میان نیروهای امنیتی پاکستان و عناصر تروریستی، استوار تاج میر با سن 40 سال از اهالی شهرستان نوشهره، گروهبان یکم ذاکر احمد با سن 38 سال از اهالی شهرستان ایبت آباد و سرباز عابد حسین با سن 29 سال از اهالی شهرستان دیره اسماعیل خان نیز جان خود را از دست دادند.

 

لازم به ذکر است این حملات منظم و سنگین عناصر تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان تنها چند روز پس از منتشر شدن تصاویری از تردد بیش از 500 خودروی حامل عناصر تروریستی به سوی مرز پاکستان صورت می‌گیرد و این حملات بیانگر عملکرد ناقص و ضعیف نیروهای مرزبانی و دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان در جلوگیری از ورود عناصر تروریستی به خاک این کشور می‌باشد.

ارسال نظر

 
1