خبر فوری

 
توافق پاکستان و ایران برای رفع موانع موجود در زمینه مبادلات تجاری دوجانبه
کد خبر :681985404

15:05 1402/09/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, رضا امیری مقدم, سفارت ایران, سفیر ایران در پاکستان, هیئت فدرال در آمد,

مقامات پاکستان و ایران در دیدار روز گذشته خود نسبت به رفع موانع موجود در زمینه مبادلات تجاری دوجانبه در جهت افزایش فعالیت های اقتصادی توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و ایران در دیدار روز گذشته خود نسبت به رفع موانع موجود در زمینه مبادلات تجاری دوجانبه در جهت افزایش فعالیت های اقتصادی توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز چهارشنبه با ملک امجد زبیر توانه رئیس هیئت فدرال درآمد دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار مسائل مربوط به امور گمرکی و تجارت و مدیریت فرامرزی به منظور افزایش و تسهیل تجارت دوجانبه بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقامات دو کشور نسبت به رفع موانع موجود در زمینه تجارت مرزی با هدف افزایش فعالیت های اقتصادی دوجانبه توافق نمودند.

آنان همچنین در خصوص عملیاتی سازی سریع گیت مخصوص در گذرگاه مرزی ریمدان-گبد برای تسهیل بازرگانان و تقویت تجارت فرامرزی نیز به توافق رسیدند.

در ادامه این دیدار دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام آباد گفت: توسعه فضای  محوطه پارکینگ در تفتان به تسهیل تردد خودروهای باری ایرانی کمک خواهد نمود.

وی همچنین تردد آزادانه کامیونها و تریلی های ایرانی تا کویته را نیز خواستار شد.

رئیس هیئت فدرال درآمد پاکستان در ادامه سفیر ایران را از محدودیت های قانونی موجود در این زمینه آگاه ساخت و اطمینان داد ابعاد مختلف آن برای تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.

در این دیدار همچنین مقرر گردید دو کشور در زمینه به اشتراک گذاری دیجیتالی داده های مرتبط با تجارت از طریق تبادل الکترونیکی داده ها همکاری نمایند.

در ادامه سفیر ایران از هیئت دولتی مشتمل بر گمرک پاکستان و دیگر مسئولان مربوطه برای سفر به ایران در جهت حل مشکلات مرزی موجود میان دو کشور دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1