خبر فوری

 
 
تأکید مجدد واشنگتن بر اهمیت مقابله با تروریسم برای منافع مشترک پاکستان و آمریکا
کد خبر :681332543

12:39 1401/11/13


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پیشاور, حادثه تروریستی, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, مبارزه با تروریسم, ند پرایس, همکاری نظامی, واشنگتن,

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته طی سخنانی بار دیگر بر لزوم مقابله با تروریسم و اهمیت آن برای منافع مشترک اسلام آباد و واشنگتن تأکید کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته طی سخنانی بار دیگر بر لزوم مقابله با تروریسم و اهمیت آن برای منافع مشترک اسلام آباد و واشنگتن تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز گذشته در نشست خبری خود با اشاره به سفر نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به پاکستان اظهار داشت: هدف از سفر تامس وست به پاکستان رایزنی با شرکای پاکستانی و نهادهای ارائه دهنده کمک‌های بشردوستانه به مردم افغان در جهت منافع مشترک در افغانستان است.

وی افزود: آقای تامس در دیدار با همتایان خود در حال تلاش برای ایجاد یک برنامه منطقه‌ای و جهانی است که نشان دهنده تعهد جمعی مردم افغانستان برای آموزش زنان و احیای حقوق آنان باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ما به دنبال گفتگو با طالبان به هر نحو مستقیم و یا غیر مستقیم نیستیم گفت: دولت آمریکا در حال تجدید نظر بر سیاست خود در برقراری روابط با طالبان به دلیل رویکرد ظالمانه و تبعیض‌آمیز آنان در قبال زنان افغان است.

وی در ادامه اظهارات خود در خصوص حادثه تروریستی اخیر در پیشاور پاکستان خاطرنشان کرد: ما با مقامات پاکستان به صورت مداوم در تماس هستیم و تاکنون چندین موضوع مهم مورد بحث میان طرفین قرار گرفته است. مقابله مؤثر با گروه‌های تروریستی فعال در منطقه و ریشه کن کردن آنان در جهت حفظ امنیت منطقه در راستای منافع مشترک پاکستان و آمریکا خواهد بود. ما از هرگونه تلاش دولت پاکستان برای مقابله با تروریسم به صورت همه‌جانبه حمایت خواهیم نمود.

لازم به ذکر است پس از سرنگونی کودتا گونه دولت عمران خان در پی اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا و به روی کار آمدن دولت شهباز شریف با ائتلاف احزاب مختلف سیاسی پاکستان، این کشور شاهد شرایط بحرانی در زمینه اقتصادی، مالی و همچنین امنیتی بوده است.

به گفته کارشناسان، اسلام آباد در صدد است به منظور نجات اقتصاد بیمار خود، تأمین کسری بودجه و افزایش ذخایر ارزی رو به کاهش بانک مرکزی وارد یک معامله با واشنگتن شود و احتمالاً سوق دادن امنیت کشور به سوی شرایط بحرانی و تلاش برای ناامن نشان دادن کشور در راستای طرح هموارسازی شرایط در جهت همکاری نظامی با آمریکا و در اختیار قرار دادن پایگاه نظامی در خاک پاکستان برای پروژه به اصطلاح مقابله با تروریسم صورت گرفته است.

بخوانید: امکان مشارکت آمریکا در عملیات نظامی پاکستان علیه تحریک طالبان
 

ارسال نظر

 
1