خبر فوری

 
دیدار رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :680937386

14:32 1401/11/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه بین المجالس, رئیس اتحادیه بین المجالس, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

دوآرته پاچیکو رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس که در سفر رسمی به پاکستان رفته است امروز بعد از ظهر با حضور در محل پارلمان این کشور با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دوآرته پاچیکو رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس که در سفر رسمی به پاکستان رفته است امروز بعد از ظهر با حضور در محل پارلمان این کشور با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص امور مختلف مورد علاقه مشترک، فعال سازی بیش از پیش اتحادیه بین‌المجالس و ارتقای همکاری‌های بین سازمانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار از اقدام کنگره بین‌المللی نمایندگان مجلس در برگزاری نشست دو روزه در اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت عنوان نمود و گفت: پاکستان در حال حاضر بر روی توسعه روابط منطقه‌ای و حمل و نقل و روابط تجاری از طریق مسیرهای زمینی متمرکز است، امنیت جاده‌ای یک موضوع مهم جهانی است و باید همه در این زمینه با یکدیگر همکاری و مشارکت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی نمایندگان مجلس پس از درک اهمیت این موضوع تصمیم گرفت از تجربیات رهبران سیاسی و کارشناسان بین‌المللی استفاده نماید و با استفاده از راهبردها و توصیه‌های مشترک، یک برنامه جامع مشترک تهیه و تدوین گردد.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه افزود: پاکستان طبق برنامه مأموریت اتحادیه جهانی بین‌المجالس متعهد به تلاش برای ترویج صلح، دموکراسی، حقوق بشر، برابری جنسیتی و توسعه پایدار است. در میان چالش‌های پیش رو در سطح جهانی، اهمیت امنیت جاده‌ای رو به افزایش است. نمایندگان پارلمان‌ها می‌توانند در این زمینه به مردم آگاهی بخشی کنند.

وی رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس را از چارچوب فعالیت مجلس سنای پاکستان، نقش قانونی این مجلس، نحوه انتخاب نمایندگان و اهمیت سیاسی آن آگاه ساخت.

صادق سنجرانی با اشاره به اهمیت اتحادیه جهانی بین‌المجالس تصریح کرد: اتحادیه جهانی بین‌المجالس یک نهاد و بستر بی نظیر در عرصه جهانی است، ما اعتماد کامل به نهادهای بین‌المللی و جهانی همچون اتحادیه جهانی بین‌المجالس داریم و این‌گونه نهادها نقش ویژه در توسعه منطقه‌ای دارند. پاکستان متعهد به تلاش برای ایجاد توسعه پایدار در جهت رفاه مردم خود است.

رئیس مجلس سنای پاکستان افزود: با استفاده از بستر اتحادیه جهانی بین‌المجالس می‌توان در جهت حل صلح‌آمیز مشکلات گام برداشت، اقدامات غیر قانونی هند در منطقه تحت اشغال جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر در فلسطین نیازمند توجه ویژه است و من امیدوارم جناب عالی به عنوان رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس نقش خود را در زمینه حل مسئله کشمیر مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و توسعه صلح در جهان ایفا نمایید.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر جناب عالی به پاکستان در زمینه توسعه روابط سازمانی دوجانبه و پایان اختلافات بر مبنای تفاوت‌های جغرافیایی، پوستی، نژادی و یا اقتصادی مؤثر واقع گردد.

ارسال نظر

 
1