خبر فوری

 
موافقت چین با فعالیت گذرگاه مرزی خنجراب با پاکستان در تمام طول سال
کد خبر :680870813

11:01 1402/02/12


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, حزب مردم پاکستان, گذرگاه مرزی خنجراب, گلگت بلتستان, گلگیت بلتستان, مرز پاکستان و چین, مرز چین,

امجد حسین رهبر حزب مردم پاکستان از موافقت چین با فعال نگاه داشتن گذرگاه مرزی مشترک با پاکستان در گردنه خنجراب برای انجام فعالیت‌های گردشگری و تجاری در تمام طول سال خبر داد.


گلگت بلتستان: به گزارش راز نیوز| امجد حسین رهبر حزب مردم پاکستان از موافقت چین با فعال نگاه داشتن گذرگاه مرزی مشترک با پاکستان در گردنه خنجراب برای انجام فعالیت‌های گردشگری و تجاری در تمام طول سال خبر داد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان، امجد حسین رهبر منطقه‌ای حزب مردم پاکستان در گلگت بلتستان در این باره خبر داد مقامات چینی با رفع محدود ممنوعیت‌های اعمال شده برای برخی از محصولات پاکستان نیز موافقت کرده‌اند.

وی هفته گذشته پس از دیدار با بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد از گشایش گذرگاه مرزی مشترک پاکستان و چین در گردنه خنجراب در تمام طول سال خبر داد و گفت: فعالیت متداوم گذرگاه مرزی خنجراب خواسته دیرینه مردم گلگلیت بلتستان است و من در دیدار با وزیر خارجه خواستار مطرح کردن این موضوع در جریان دیدار با مقامات چینی شدم.

وی افزود: وزیر خارجه در این دیدار نسبت به گشایش گذرگاه مرزی خنجراب در تمام طول سال برای انجام فعالیت‌های گردشگری و تجاری اطمینان داد، این اقدام نه تنها به اقتصاد مردم منطقه بلکه برای تمام کشور سودمند واقع خواهد شد.

به گفته منابع دولتی اقدامات لازم برای فعالیت بدون وقفه گردنه خنجراب تکمیل شده است و دستگاه‌های برف روبی از سوی مقامات محلی چین در آن سوی مرزها مستقر شده‌اند تا در فصول سرد سال تردد مسافران، تجار و وسایل نقلیه تحت تأثیر قرار نگیرد.

لازم به ذکر است گذرگاه مرزی خنجراب بلندترین گذرگاه بین‌المللی دنیا به شمار می‌رود و با توجه به برف‌گیر بودن منطقه، تجارت و تردد مسافران از این گذرگاه تنها از ماه آوریل تا دسامبر صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

 
1