خبر فوری

 
وزیر دارایی هند: سفر مودی به ایالات متحده، قدرت و پویایی شراکت دو کشور را افزایش داد
کد خبر :680348536

13:06 1402/04/26


برچسب ها : دهلی نو, هند و آمریکا, واشنگتن, وزیر خزانه, وزیر دارایی,

نیرمالا سیترامان وزیر دارایی هند روز دوشنبه در دیدار با جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا ، با اشاره به سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به ایالات متحده، گفت: این سفر قدرت و پویایی شراکت ایالات متحده و هند را افزایش داد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| نیرمالا سیترامان وزیر دارایی هند روز دوشنبه (26 تیر) در حاشیه سومین نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه جی20 در گاندیناگر با جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا دیدار کرد.

دوطرف درباره موضوعاتی مانند تقویت بانک‌های توسعه چندجانبه و بهره‌برداری از فرصت‌های ارائه شده توسط دارایی‌های کریپتو بحث کردند.

خانم سیتارامان خاطرنشان کرد که سفر اخیر دولتی نارندرا مودی نخست هند به ایالات متحده و دیدار وی با رئیس جمهور ایالات متحده، قدرت و پویایی شراکت ایالات متحده و هند را افزایش داد.

وزیر دارایی هند در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "مذاکرات ما بر تعهد هند و ایالات متحده برای پیشبرد فعالانه دستور کار گروه 20 تاکید می کند، و اینها شامل پرداختن به مسائل مهم جهانی مانند تقویت بانک های توسعه چندجانبه و انجام اقدامات هماهنگ اقلیمی برای تسهیل اجماع در مورد مسائل غیرقابل حل مرتبط با افزایش بدهی کشورهای با درآمد پایین و متوسط و بهره برداری از فرصت های ارائه شده توسط دارایی‌های ارز دیجیتال و زیرساخت‌های عمومی دیجیتال برای گنجاندن مالی است."

وی افزود: "من همچنین مشتاقانه منتظر افزایش منافع دوجانبه خود از طریق همکاری های توسعه و فرصت های سرمایه گذاری جدید از طریق بسترهای سرمایه گذاری جایگزین برای انرژی های تجدیدپذیر هستم."

وی همچنین گفت که هند و ایالات متحده آمریکا با ارزش‌های دموکراتیک مشترک، کثرت گرایی و تعهد قوی به قوانین مبتنی بر نظم، نظم جهانی و چندجانبه‌گرایی، فعالانه درگیر گفتگوهای سازنده هستند.

وزیر دارایی گفت: «این مبادلات به عنوان شاهدی بر تعهد متقابل برای پرورش یک مشارکت قوی و استفاده از پتانسیل پیشرفت و رفاه است. همانطور که به آینده می نگریم، تعهد خود را برای دستیابی به نتایج اساسی از طریق تعامل نزدیک مجدداً تایید می کنیم. با استفاده از تخصص و منابع یکدیگر، ما به طور فعال رشد اقتصادی را ترویج می دهیم، نوآوری را تقویت می کنیم و توسعه پایدار را پیش می بریم. »

وزیر دارایی گفت: مشارکت ما آینده ای مرفه و عادلانه را ایجاد و آن را به کاتالیزوری برای تغییرات مثبت در سراسر جهان تبدیل می کند.

گفتنی است سومین نشست وزرای دارایی G20 و روسای بانک مرکزی (FMCBG) تحت ریاست G20 هند امروز و فردا در گاندیناگر برگزار می شود.

ارسال نظر

 
1