خبر فوری

 
 
ربوده شدن چهارتن از شیعیان طی یورش نیروهای امنیتی پاکستان در کراچی
کد خبر :680281240

15:05 1402/06/24


برچسب ها : آژانس های اطلاعاتی, افراد ربوده شده شیعه, شیعه, شیعیان پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, کراچی,

طی یورش آژانس های اطلاعاتی پاکستان در نقاط مختلف شهرستان کراچی، چهارتن از شیعیان بی گناه دستگیر و مفقود شدند.


سند: به گزارش راز نیوز| براساس جزئیات منتشر شده، چهار تن از جوانان شیعه طی یورش و عملیات های مختلف نیروهای سازمان های اطلاعاتی پاکستان در شهرستان کراچی دستگیر و ربوده شده اند.

گفتنی است ثقلین عباس از گلگیت بلتستان و دانشجوی دانشگاه NED، صادق، حسین و باقر توسط نیروهای امنیتی پاکستان بدون حکم بازداشت و در اقدامی خارج از دایره قانونی، ربوده شده اند.

به گفته اعضای خانواده این افراد، نیروهای امنیتی سوار بر خودروی ویگو بودند و یک خودروی گشتی پلیس نیز به همراه آنها در محل حضور داشت. ماموران موبایل تمامی افراد خانه را با خود برده، لپ تاپ را سرقت کرده و از یک خانه نیز پول نقد را به غارت بردند.

ناگفته نماند که سازمان های امنیتی پاکستان در دفعات مختلف ضمن ارتکاب این اقدامات غیرقانونی، شیعیان پاکستان را به بهانه های واهی دستگیر و مفقود کرده اند و پس از مدتی دایره مبارزه با تروریسم بدون داشتن اسناد و مدارکی این افراد را به عنوان عناصر تروریستی دستگیر شده معرفی می کند. شایان ذکر است اقدامات غیرقانونی نهادهای امنیتی پاکستان باعث بلند شدن صدای دادگاه های این کشور نیز شده است. دادگاه های مختلف در رسیدگی به این پرونده ها این افعال را غیرقانونی شمرده و به دلیل عدم ارائه اسناد و مدارک کافی برای متهم کردن افراد ربوده شده، نهادهای امنیتی را مورد شماتت قرار داده و دستور به آزادی فوری این افراد می دهند، این درحالی است که سازمان های اطلاعاتی پاکستان با بی اعتنایی هرچه تمام تر به دادگاه و قانون، با زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری، به اقدامات خود ادامه می دهند.

 

ارسال نظر

 
1