خبر فوری

 
دستگیری دو شیعه به اتهام واهی عاملین ترور و کشتارهای هدفمند توسط دایره مبارزه با تروریسم
کد خبر :680152836

14:17 1402/09/05


برچسب ها : ترور کننده, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری, دستگیری متهمان, سوریه, شیعه, شیعیان, شیعیان پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, کراچی,

دو فرد شیعه به اتهام واهی عاملین ترور و کشتارهای هدفمند، توسط دایره مبارزه با تروریسم و سرویس های امنیتی پاکستان در شهر کراچی دستگیر شدند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز | دو فرد شیعه به اتهام واهی عاملین ترور و کشتارهای هدفمند، توسط دایره مبارزه با تروریسم و سرویس های امنیتی پاکستان در شهر کراچی دستگیر شدند.

بر اساس جزئیات، دایره مبارزه با تروریسم و سرویس های امنیتی پاکستان مدعی شدند که طی عملیات مشترک، 2 عامل ترور را در شهر کراچی دستگیر و بازداشت کردند.

خرم وارث مسئول دایره مبارزه با تروریسم اعلام کرد: افراد دستگیر شده پس از آموزش در سوریه، اقدامات تروریستی و ترورهای هدفمند را در پاکستان آغاز کردند، همچنین متهمان به نام های سید رضا احمد جعفری فرزند سید آل احمد جعفری و سید خرم علی  کاظمی فرزند سید اختر حسین کاظمی شناسایی شده اند.

وی افزود: متهمان با دریافت دستورات از خارج، شخصیت های مهم را مورد هدف قرار می دادند و در لیست افراد ترور شده، شخصیت های مختلف از جمله اتباع خارجی نیز مشاهده می شود.

خرم وارث خاطر نشان کرد: متهم سید رضا احمد در گذشته، افسر سابق پلیس بوده و در سال 1994 از سمت و درجه خود برکنار شد؛ وی همچنین برای اقدامات تروریستی و ترورهای  هدفمند مبلغ هنگفتی به دست می آورد.

دایره مبارزه با تروریسم در بیانیه خود مدعی شد در جریان بازجویی های صورت گرفته از افراد دستگیر شده، آنان اعتراف نموده اند که وابسته به تیم ویژه ترور افراد ارزشمند(HTV) بوده که ترور افراد مهم خارجی را بر عهده داشتند.

به گفته سی تی دی، این افراد عملیات شناسایی شخصیت های مهم و مفتی های فرقه مخالف را تکمیل نموده و امروز در حال اجرای برنامه ترور یک شخصیت مهم بودند که با اقدام به هنگام دایره مبارزه با تروریسم نافرجام گذاشته شد.

طبق بیانیه دایره مبارزه با تروریسم از افراد دستگیر شده 2 قبضه اسلحه کلت به همراه 10 عدد فشنگ و مقادیری دیگر مهمات کشف و ضبط گردید.

لازم به ذکر است، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان این دو فرد شیعه را از پنج ماه گذشته از شهر کراچی ایالت سند دستگیر و ناپدید کردند و روز گذشته مورخ 5 آذر (26 نوامبر) با اتهام زنی به عنوان عوامل ترور و حمل سلاح، پرونده دروغین آنها را آشکار نمودند.

ارسال نظر

 
1