خبر فوری

 
به دام افتادن شبکه تروریستی جذب نیرو در پیشاور
کد خبر :677756862

10:55 1403/07/26


برچسب ها : CTD, بازداشت, پیشاور, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, جذب نیرو, داعش, دایره مبارزه با تروریسم,

مهمترین شبکه جذب کننده نیرو برای پیوستن به سازمان های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و داعش در شهر پیشاور ایالت خیبر پختون خوا به دام افتاد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز | مهمترین شبکه جذب کننده نیرو برای پیوستن به سازمان های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و داعش در شهر پیشاور ایالت خیبر پختون خوا به دام افتاد.

بر اساس گزارشی که رسانه های پاکستان منتشر کردند، دایره مبارزه با تروریسم علیه 55 تسهیل کننده تحت 22 اتهام از جمله اتهام تسهیل تروریست ها، نفرت پراکنی علیه دولت و نیروهای امنیتی، تشکیل پرونده داده است که 39 متهم دستگیر شده اند.

در همین حال، 13 مورد از پرونده های تسهیل گری تروریست ها تکمیل شده و تحقیقات از متهمان دستگیر شده در 11 مورد دیگر ادامه دارد.

دایره مبارزه با تروریسم (CTD) ایالت خیبر پختون خوا در سال جاری میلادی تاکنون، 19 عنصر تسهیلگر تحریک طالبان پاکستان (TTP)، 5 نفر از تسهیلگران داعش و یک نفر از تسهیل کنندگان جیش محمد را بازداشت کرده است.

به گفته CTD، یکی از متهمان برای تهیه غذا، حمل و نقل و اخاذی برای یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش خراسان در منطقه گنج آباد پیشاور و متهم دیگر در حالی که مردم را برای پیوستن به داعش تشویق می کرد دستگیر شدند و از آنها 6 دفترچه متعلق به گروه تروریستی داعش کشف و ضبط شد.

نفر سوم نیز از حومه پیشاور در حالی که در حال پخش اعلامیه های سازمان و جمع آوری کمک های مالی برای گروه تروریستی داعش بود دستگیر شد.

بر اساس گزارش CTD، تسهیل‌کننده‌ها به دلیل اشتراک‌گذاری محتوای ممنوعه در دو گروه در شبکه های اجتماعی علیه پاکستان، نیروهای امنیتی و سازمان‌های مجری قانون و تشویق آنها به پیوستن به تحریک طالبان پاکستان (TTP) دستگیر شدند.

یک عنصر تروریستی دیگر نیز از حومه پیشاور که اطلاعات ورود و خروج نیروهای امنیتی را در اختیار تشکیلات در افغانستان و سایر نقاط کشور قرار می داد، دستگیر شده است.

دایره مبارزه با تروریسم هنگامی که گروهی از ستیزه جویان در منطقه حضور داشتند، یک تسهیل کننده عناصر تروریستی و جمعی از ستیزه جویان حاضر در آن منطقه را دستگیر کرد.

بر اساس گزارش CTD، برخی از تسهیلگران تحریک طالبان پاکستان از مدارس پیشاور دستگیر شدند که به تبلیغ تحریک طالبان پاکستان تحت پوشش مدارس می پرداختند، در حالی که تسهیلگرانی که اخاذی می کردند و اطلاعات سری را در اختیار تحریک طالبان پاکستان قرار می دادند نیز بازداشت شدند.

همچنین یک فرد آموزش دیده و تسهیل گر یک سازمان ممنوعه به نام جیش محمد که برای جذب سازمان در منطقه تبلیغ و کمک های مالی دریافت می کرد در شهر پیشاور دستگیر شد.

ارسال نظر

 
1