خبر فوری

 
افشای استفاده از مدارک هویتی پاکستان توسط سرکرده شبکه حقانی
کد خبر :676445493

14:16 1402/09/16


برچسب ها : اسلام آباد, پیشاور, حزب تحریک انصاف پاکستان, دولت طالبان افغانستان, سراج الدین حقانی, گذرنامه, وزیر کشور افغانستان,

دو خبرنگار سرشناس پاکستانی در گفتگوی اختصاصی خود از استفاده سرکرده شبکه تروریستی حقانی و وزیر کشور کنونی دولت طالبان از گذرنامه پاکستانی خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دو خبرنگار سرشناس پاکستانی در گفتگوی اختصاصی خود از استفاده سرکرده شبکه تروریستی حقانی و وزیر کشور کنونی دولت طالبان از گذرنامه پاکستانی خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمر چیما روزنامه نگار نشریه The News پاکستان در گفتگوی اختصاصی در برنامه تاک شوک به میزبانی اعزاز سید خبرنگار برجسته پاکستانی از صدور مدارک هویتی پاکستان برای سراج‌الدین جلال‌الدین حقانی معروف به سراج‌الدین حقانی سرکرده شبکه تروریستی حقانی و وزیر کشور کنونی دولت موقت طالبان افغانستان پرده برداشت.

وی در تشریح این ادعای خود اظهار داشت: یک خبرنگار پاکستانی در جریان سفر به دوحه پایتخت قطر هم‌زمان با مذاکرات طالبان افغانستان و آمریکا در دوحه در صف فرودگاه سراج‌الدین حقانی را مشاهده نمود و او گذرنامه پاکستانی خود را به عنوان مدرک مسافرتی به گیشه گذرنامه فرودگاه دوحه ارائه نمود که برای خبرنگار مذکور بسیار حیرت آور بود.

وی افزود: این خبرنگار بعدها در مصاحبه با مقامات پاکستانی این موضوع را مطرح نمود که منجر به مطلع شدن مقامات دولتی از این موضوع و نهایتاً اقدام قانونی علیه آن گردید.

به دنبال انتشار این خبر برخی از منابع آگاه از باطل شدن گذرنامه مورد استفاده سراج‌الدین حقانی خبر داده و اعلام داشتند: دولت پاکستان ضمن باطل نمودن گذرنامه سراج‌الدین حقانی دو نفر از مسئولان اداره گذرنامه پیشاور را نیز دستگیر نموده است.

انتشار خبر استفاده سراج‌الدین حقانی از گذرنامه پاکستانی باعث گردید صدور 50 هزار گذرنامه پاکستانی دیگر برای اتباع افغان نیز شناسایی گردد که از سوی مسئولان مربوطه ابطال گردید.

از سوی دیگر عربستان سعودی نیز فهرستی از 12 هزار و 96 تبعه افغان که با هویت جعلی پاکستانی به دنبال استخدام هستند را منتشر کرد.

 

ارسال نظر

 
1