خبر فوری

 
پاکستان و استرالیا با همکاری در زمینه امنیت آب موافقت کردند
کد خبر :676181282

17:34 1403/03/22


برچسب ها : پاکستان و استرالیا, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, نیل هاکینز, کمیساریای عالی استرالیا,

نیل هاوکینز کمیساریای عالی استرالیا امروز با خانم رومینا خورشید عالم هماهنگ کننده تغییرات اقلیمی و محیط زیست نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| نیل هاوکینز کمیساریای عالی استرالیا امروز با خانم رومینا خورشید عالم هماهنگ کننده تغییرات اقلیمی و محیط زیست نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

هر دو طرف در مورد طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه مورد علاقه از جمله کاپ29، امنیت آب، آتش سوزی جنگل ها، جامعه انعطاف پذیری آب و هوا و سازمان تغییر اقلیم گفتگو و توافق کردند تا در زمینه امنیت آب و کشاورزی همکاری نزدیک داشته باشند. قرار است طرف استرالیایی برای مدیریت امنیت آب به پاکستان کمک فنی ارائه کند.

هماهنگ کننده نخست وزیر تاکید کرد، امنیت آب حیاتی ترین چالش توسعه پاکستان است و مدیریت پایدار آب برای توسعه پایدار ضروری است.

وی افزود که با در نظر گرفتن اهمیت آب، روی پروژه GLOFIII که از یک طرف خطر سیل را در مناطق شمالی کاهش می دهد و از طرف دیگر مخازن عظیم آب را برای استفاده در مناطق کم آب فراهم می کند، در پاکستان کار کند .

نیل هاوکینز ضمن تکرار عزم خود برای همکاری نزدیک با پاکستان، اظهار داشت که تمرکز اصلی دولت استرالیا در پاکستان کار بر روی تغییرات آب و هوایی و جنسیت است. وی همچنین کتابی با عنوان "سفر به استرالیا-کشور ما" به دستیار نخست وزیر ارائه کرد.

هر دو طرف بر تعهدات مداوم برای تعمیق بیشتر روابط خود در طرح های آب و هوایی تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1