خبر فوری

 
پاکستان از تمامی طرف های تنش در خاورمیانه خواست تا صلح را در اولویت قرار دهند
کد خبر :675593428

10:31 1403/07/12


برچسب ها : اسرائیل, بیانیه, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و فلسطین, رژیم صهیونیستی, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر کرد ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش خصومت ها در خاورمیانه، اسرائیل را مسئول افزایش آن عنوان کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر کرد ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش خصومت ها در خاورمیانه، از تمامی طرف ها خواست تا صلح را در اولویت قرار دهند. 

در این بیانیه آمده است که اسرائیل در ماه های اخیر ضمن نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی، بحران انسانی شدیدی را به وجود آورده است. اسرائیل با ادامه دادن به نسل کشی در غزه، صلح و ثبات منطقه ای را به خطر انداخته است و از طرفی حمله اخیر آن به لبنان، باعث افزایش تنش و قربانی شدن زندگی شهروندان بیگناه شده است.

بر اساس متن گزارش: مردم منطقه از جمله لبنان و فلسطین شایسته زندگی به دور از ترس و خشونت می باشند . برای همه طرف ها بسیار مهم است که از لبه پرتگاه عقب نشینی کنند و جامعه بین المللی اقدامات سریعی برای کاهش تنش انجام دهد. فرهنگ حاکم بر معافیت از مجازات و بی توجهی به قوانین بین المللی باید فوراً مورد توجه قرار گیرد.

"پاکستان مجدداً درخواست خود را از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حفظ صلح و امنیت در منطقه، حفاظت از حاکمیت لبنان و پایان دادن به بحران انسانی جاری در غزه تکرار می کند.

پاکستان همواره از راه حل دو کشوری به عنوان کلید صلح پایدار در خاورمیانه با راه حلی عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین که در حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه های مربوطه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تثبیت شده است، دفاع کرده است."

ارسال نظر

 
1