خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی نخست وزیر پاکستان برای ارتقای روابط با سازمان بین المللی دریانوردی
کد خبر :664883149

15:04 1403/06/23


برچسب ها : اسلام آباد, اقتصاد پاکستان, پاکستان و سازمان بین المللی دریانوردی, سازمان بین المللی دریانوردی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان طی دیدار با هیئت بلندپایه سازمان بین المللی دریانوردی بر اولویت و اهمیت اقتصاد آبی به عنوان بنیان اصلی استراتژی توسعه اقتصادی تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان طی دیدار با هیئت بلندپایه سازمان بین المللی دریانوردی بر اولویت و اهمیت اقتصاد آبی به عنوان بنیان اصلی استراتژی توسعه اقتصادی تاکید کرد.

بر اساس جزئیات اعلام شده، آرسنیو آنتونیو دومینگز ولاسکو دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی روز گذشته در صدر هیئت بلندپایه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف به دیدار و رایزنی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تاکید بر عزم دولت اسلام آباد برای همکاری با سازمان بین المللی دریانوردی اظهار داشت: دولت اقتصاد آبی را به عنوان رکن اصلی راهبرد توسعه اقتصادی در اولویت خود قرار داده است، با تلاش های ما و همکاری شرکای بین المللی اهمیت پاکستان در نقشه دریایی جهان پر رنگ تر خواهد شد.

وی بر تمایل پاکستان برای گسترش ماهیگیری و تجارت دریایی، کشف منابع دریایی، ترویج گردشگری ساحلی و تقویت صنعت کشتی‌شکن تاکید کرد و به تشریح اهمیت نقش شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری برای ارائه فناوری روز دنیا در جهت ارتقای صنعت صیادی و کشتی سازی پرداخت.

محمد شهباز شریف تعهد قاطع پاکستان برای همکاری با شرکای بین المللی و سازمان بین المللی دریانوردی در جهت کمک به اقدامات بین المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دریایی را تجدید کرد.

در ادامه این دیدار دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی از نقش پویای پاکستان در جامعه بین المللی دریانوردی و استفاده از ظرفیت های دریایی در جهت توسعه اقتصادی تمجید نمود.

وی همچنین با تمجید از مشارکت فعال پاکستان در جامعه بین المللی دریایی، حمایت سازمان بین المللی دریانوردی از ارتقای همکاری ها در جهت پیشبرد توسعه پایدار را اعلام داشت.

ارسال نظر

 
1