خبر فوری

 
 
پاکستان: از امنیت و حاکمیت لبنان حمایت می کنیم
کد خبر :664094261

11:38 1403/06/29


برچسب ها : اسرائیل, بیروت, پاکستان و لبنان, جامو و کشمیر, جان باس, حملات تروریستی, رژیم صهیونیستی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, غزه, محکوم کردن, محکومیت, ممتاز زهرا بلوچ, نشست خبری, نشست مطبوعاتی,

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز در نشست مطبوعاتی هفتگی، ضمن محکوم کردن حملات انجام گرفته در لبنان، اظهار کرد: پاکستان از امنیت و حاکمیت لبنان حمایت می کند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز در نشست مطبوعاتی هفتگی خود ضمن محکوم کردن حملات انجام گرفته در لبنان، با تاکید بر اینکه اسرائیل به دلیل نقض قوانین بین المللی باید پاسخگو باشد، اظهار کرد: پاکستان از امنیت و حاکمیت لبنان حمایت و انواع اشکال تروریسم را محکوم می کند.

وی افزود: معاون نخست وزیر روسیه در سفری رسمی به پاکستان، روز گذشته با محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر پاکستان دیدار کرد که طرفین در این بین در خصوص افزایش بیشتر همکاری در حوزه های مختلف رایزنی انجام داند و همچنین قرارداد هایی همچون بلاروس بین دو کشور امضاء شد.

ممتاز بلوچ خاطر نشان کرد که مقامات دو کشور تحولات غزه را نیز مورد تبادل نظر قرار دادند.

پاسخ ارائه شده از سوی افغانستان را رد می کنیم

وی در خصوص مسئله زیر پا گذاشتن قوانین دیپلماتیک توسط سرکنسول افغانستان در پیشاور نسبت به پخش سرود ملی پاکستان، با بیان اینکه اعتراض خود را نسبت به این مسئله ابلاغ کرده ایم، گفت: ما در این زمینه در حال رایزنی هستیم و پاکستان مجاز به هرگونه برداشتن گامی در این زمینه می باشد. ما پاسخ ارائه شده از سوی افغانستان را رد می کنیم .

جان باس مشاور امور اداری و سیاسی وزارت خارجه آمریکا

سخنگو در ادامه طی صحبت در مورد سفر رسمی جان باس مشاور امور اداری و سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، گفت: وی در جریان این سفر با مقامات مختلف دیدار کرد، جان باس در طول این سفر در مورد موضوعات تروریسم و امنیتی نیز به تبادل نظر پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزود: پاکستان جنایات جان سوز جاری در غزه را قویا محکوم می کند و باید مطابق با قوانین ملل متحد در غزه آتش بس انجام شود.

او در ادامه جنایات جاری در کشمیر را هم محکوم کرد و افزود: پاکستان ظلم های هند در جامو و کشمیر را نیز محکوم می کند. انتخابات برگزار شده هند در کشمیر اشغالی، در نگاه بین الملل جایگاهی ندارد و حق رای مردم کشمیر اشغالی هیچ جایگزینی نخواهد داشت. هزاران کشمیری در بازداشت و زندان ها هستند، پاکستان به حمایت از مبارزات برادران و خواهران کشمیری خود برای حق تعیین سرنوشت شان ادامه خواهد داد.

ممتاز بلوچ گفت: محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مورخه 23 سپتامبر (2 مهر) برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت؛ او در حاشیه این اجلاس با رهبران مختلف از جمله دبیرکل و رئیس مجمع عمومی نیز دیدار خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1