خبر فوری

 
مقامات و نهادهای مختلف پاکستانی حملات اسرائیل به ایران را محکوم کردند
کد خبر :662158423

15:04 1403/08/05


برچسب ها : اسرائیل, اسلام آباد, امیر جماعت اسلامی, پاکستان و ایران, تهران, حملات تروریستی, رئیس مجلس ملی پاکستان, سردار ایاز صادق, محمد شهباز شریف, محکوم, محکوم کردن, نخست وزیر پاکستان, کمیسیون حقوق بشر پاکستان,

مقامات رسمی و نهادهای مختلف کشور پاکستان در پیام های مختلفی حملات اسرائیل به ایران را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی نگران کننده توصیف کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات رسمی و نهادهای مختلف کشور پاکستان در پیام های مختلفی حملات اسرائیل به ایران را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی نگران کننده توصیف کردند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در پیامی ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به حمله اخیر اسرائیل به ایران، تاکید کرد که چنین اقداماتی نه تنها صلح و ثبات منطقه ای را تهدید می کند، بلکه اصول حاکمیت و قوانین بین المللی را نیز نقض می کند.

وی افزود: پاکستان قویا این حملات را محکوم و اعلام می دارد که برای دستیابی به صلح در کنار ایران و دیگر همسایگان خود ایستاده است. از تمامی طرف ها می خواهیم تا برای نجات از تنش بیشتر، خویشتنداری کنند.

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان هم در بیانیه ای با محکوم کردن حملات اسرائیل علیه ایران، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی عنوان کرد و گفت: نیات شوم جنگی اسرائیل تهدیدی برای صلح منطقه است. از جامعه جهانی می خواهیم تا برای متوقف کردن تنش های فزاینده، نقش خود را ایفا کنند.

تابش قیوم دبیر اطلاع رسانی و سخنگوی حزب "پاکستان مرکزی مسلم لیگ"، نوشت: این حزب قویا حمله به ایران را محکوم می کند. اسرائیل دچار جنون جنگی شده و حملات آن به فلسطین، لبنان و سپس ایران، خطری برای صلح جهانی است. آنها نه تنها به دنبال آتش بس نیستند، بلکه به دنبال تشکیل نقشه بزرگ اسرائیل هستند.

وی در ادامه این پیام، با انتقاد از سازمان ملل متحد، آن را بی تاثیر عنوان کرد و از کشور های مسلمان خواست تا متحد شده و جلوی تجاوزات اسرائیل را بگیرند.

شورای حقوق بشر پاکستان هم حمله اسرائیل را محکوم کرد و افزود: نه تنها حملات اسرائیل به مردم بیگناه فلسطین، بلکه حملات آن علیه ایران را نیز محکوم می کنیم. این حملات دلیلی آشکار بر تروریسم اسرائیل است که آن را به عنوان دلیلی برای دفاع از خود ارائه کرده و بی گناهان را مورد حمله قرار می دهد.

«ما از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌ خواهیم تا اسرائیل را یک کشور تروریستی اعلام کرده و تحریم ‌های فوری علیه آن اعمال کنند تا عدالت و صلح برای مردم مظلوم فلسطین و ایران به ارمغان آید.»

حافظ نعیم الرحمان امیر جماعت اسلامی پاکستان هم حملات اسرائیل علیه ایران را محکوم کرده و اظهار کرد: اسرائیل تحت پشتیبانی آمریکا می خواهد کل منطقه را درگیر جنگ کند.

وی افزود: حملات هوایی اسرائیل علیه ایران به شدت محکوم هستند و این دلیلی بر تفکر توسعه طلبانه این دولت نامشروع است. از اولین روز تاسیس دولت صهیونیستی، خاورمیانه دچار هرج و مرج و بی ثباتی است.

او برای مقابله با اسرائیل که آن را فتنه توصیف کرد، گفت: کشور های مسلمان باید برای مقابله با این فتنه متحد شوند.

ارسال نظر

 
1