خبر فوری

 
پاکستان: اظهارات برخی سازمان ها و کشورهای مختلف برخلاف واقعیت های غیرقابل انکار می باشد
کد خبر :661303997

14:49 1402/11/21


برچسب ها : انتخابات, انتخابات پارلمانی, پاکستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و انگلیس, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه انگلیس,

وزارت خارجه پاکستان پس از اظهارات منتقدانه آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا نسبت به عدم آزادی انتخاباتی و غیرشفاف بودن این انتخابات سراسری پاکستان، آن را برخلاف واقعیت های غیرقابل انکار، توصیف کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز شنبه 21 بهمن در نشست مطبوعاتی در واکنش به اظهارات برخی کشورها و سازمان ها، گفت: اظهارات برخی کشورها و سازمان‌ها در خصوص انتخابات سراسری واقعیت‌های غیرقابل انکار را نادید می‌گیرد و قطع اینترنت برای نجات از تروریسم بود. پاکستان انتخابات سراسری را با موفقیت و آرامش و تحت تعهد جامعه ای با ثبات و دموکراتیک برگزار کرده است.

وی افزود: سخنان برخی سازمان ها و کشورها را در رابطه با انتخابات سراسری (پاکستان) دیده ایم، و وجود لحن منفی باعث تعجب است؛ برخی از بیانیه ها پیچیدگی روند انتخابات را در نظر نمی گیرند و استفاده آزادانه و مشتاقانه از حق رای میلیون ها پاکستانی را به رسمیت نمی شناسند.

سخنگو گفت که انتخابات سراسری به طور مسالمت آمیز و موفقیت آمیز برگزار شد و با تهدیدات امنیتی تروریسم تحت حمایت خارجی، مقابله شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بیان اینکه برخی از اظهارات با واقعیت ارتباطی ندارند، گفت: قطعی اینترنت در سراسر کشور نبوده و تنها سرویس تلفن همراه در روز رای گیری برای جلوگیری از هرگونه حادثه تروریستی قطع شده است؛ مانور انتخابات، نادرست بودن نگرانی ها در این زمینه را ثابت کرد. پاکستان طبق وعده خود انتخاباتی را برای ایجاد یک جامعه باثبات و دموکراتیک برگزار کرده است.

ممتاز بلوچ با تصریح بر اینکه ما انتقاد سازنده از سوی دوستان خود را به دید ارزش می نگریم، اما سخنان منفی پیش از تکمیل روند انتخاباتی، نه سازنده است و نه هدفمند، گفت: پاکستان به فعالیت در راستای سیاست دموکراتیک پویا ادامه خواهد داد.

نگرانی های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص انتخابات آزاد در پاکستان

براساس جزئیات منتشر شده، ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا نسبت به "زمینه بازی مساوی و غیرفراگیر" در جریان انتخابات سراسری روز پنجشنبه (19 بهمن) در پاکستان ابراز نگرانی کرده اند.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود گفت که ایالات متحده با ارزیابی ناظران معتبر بین المللی و محلی انتخابات موافق است که انتخابات پاکستان محدودیت های غیرضروری بر آزادی بیان، سازماندهی و تجمعات مسالمت آمیز اعمال کرده است.

این سخنگو گفت: "ما خشونت انتخاباتی، محدودیت در اعمال حقوق بشر و آزادی های اساسی، از جمله حمله به اصحاب رسانه ها و محدودیت دسترسی به اینترنت و خدمات تلفن همراه را محکوم می کنیم و نسبت به ادعاهای مداخله در روند انتخابات ابراز نگرانی می کنیم و باید نسبت به اتهامات مربوط به دخالت یا حقه بازی به طور کامل تحقیقات صورت گیرد.

وی گفت که ایالات متحده آماده همکاری با دولت بعدی پاکستان بدون توجه به احزاب سیاسی برای پیشبرد منافع مشترک است.

لرد کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه وی به کسانی که رای دادند ادای احترام می کند، اما آنها نگرانی جدی ابراز شده در مورد عدم شفافیت و دربرگیری انتخابات را تایید می کنند، تصریح داشت: ما متاسفیم که به همه احزاب اجازه داده نشد به طور رسمی در انتخابات شرکت کنند و از قانون برای جلوگیری از مشارکت و استفاده از نمادهای انتخاباتی برخی از رهبران سیاسی استفاده شد.

مقامات انگلیس تاکید داشتند که مقامات پاکستان از دسترسی آزاد به اطلاعات، حاکمیت قانون و حقوق انسانی پاسداری کنند.

به گزارش وب سایت ConsiliumEurope.eu، نماینده اتحادیه اروپا نسبت به ادعاهای مطرح شده در رابطه با مداخله جدی در روند انتخابات سراسری پاکستان از جمله ناتوانی برخی از سیاستمداران برای شرکت در انتخابات (حزب تحریک انصاف از جمله عمران خان)، ممنوعیت تجمعات آزاد، ممنوعیت اظهار نظر به صورت برخط و آفلاین، ممنوعیت دسترسی به اینترنت و بازداشت برخی از فعالان سیاسی ابراز تاسف کرد.

وی اظهار داشت: ما از مقامات ذینفع می خواهیم تا ضمن تضمین تحقیقات به موقع و کامل برای بررسی تمامی تخلفات انتخاباتی گزارش شده، در آینده به توصیه های گزارش ماموریت کارشناسی انتخابات اتحادیه اروپا، عمل کنند.

ارسال نظر

 
1