خبر فوری

 
 
ربوده شدن 5 شهروند بلوچ از ایالت بلوچستان پاکستان طی دو روز گذشته
کد خبر :660518429

14:28 1402/01/14


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, خاران, شهر تربت, شهرستان خضدار, شهرستان کیچ, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

طی دو روز گذشته دست کم پنج شهروند بلوچ از نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت و ناپدید شده‌اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| طی دو روز گذشته دست کم پنج شهروند بلوچ از نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت و ناپدید شده‌اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان حوالی ساعت 2 بعد از ظهر روز یکشنبه طی عملیاتی در محله اداره برق مزار زئی در نزدیکی مسجد حافظ خان محمد شهر خاران یک جوان بلوچ به نام عزیر مزار زئی فرزند محمد رحیم مزار زئی را بازداشت و به محل ناشناس منتقل کردند.

نیروهای امنیتی ارتش پاکستان همچنین حوالی ساعت 9 یکشنبه شب به منطقه جعفرآباد شهرستان خضدار ایالت بلوچستان یورش برده و دو جوان بلوچ به نام‌های جاوید زهری فرزند میر حسن زهری و علی حسن زهری فرزند غلام نبی زهری را از مغازه جاوید زهری ربودند.

به گفته منابع محلی، جاوید زهری از طریق مغازه داری و کشاورزی به امرار معاش مشغول بود، وی پسر عموی تابش زهری است که توسط نهادهای امنیتی پاکستان ربوده شده و سپس در یک عملیات ساختگی در نوشکی توسط دایره مبارزه با تروریسم به قتل رسید.

صبح امروز نیز نیروهای امنیتی ارتش پاکستان به منازل مختلفی در مناطق تربت و خضدار ایالت بلوچستان یورش برده و دو جوان بلوچ را بازداشت و ناپدید کردند.

به گفته منابع محلی، مردم منطقه در اعتراض به عملیات نیروهای امنیتی و ربوده شدن شهرودان بلوچ اقدام به تظاهرات و تحصن نموده‌اند و شنیده‌ها حاکی از تیراندازی نیروهای ارتش به سوی معترضین است.

طبق اعلام این منابع، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان حوالی وقت سحری امروز با یورش به منزلی در منطقه گهنه شهر تربت دو جوان بلوچ به نام‌های صغیر و اختر را مورد ضرب و شتم قرار داده و به همراه خود به محل ناشناس منتقل کردند.

نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در این عملیات زنان و کودکان را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

اخبار واصله از منابع آگاه در منطقه شاه نورانی شهرستان خضدار نیز از تداوم عملیات نیروهای پاکستانی و جستجوی خانه به خانه در این منطقه حکایت دارد.

مردم محلی در اعتراض به این اقدام نیروهای پاکستانی مسیرهای مواصلاتی را مسدود کرده و به تحصن پرداخته‌اند.

مردم محلی معتقدند نیروهای پاکستانی در این عملیات با تعرض به منازل مردم بلوچ و نقض حریم خصوصی اقدام به اذیت و آزار و ضرب و شتم زنان و کودکان کرده‌اند که در اعتراض به آن فعالیت تمامی کسبه در مناطق محبت فقیر و شاه نورانی متوقف شده است.

به گفته ساکنان این مناطق، تعداد زیادی از نیروهای پاکستانی به بهانه سرشماری وارد منطقه شده و پس از آن عملیات یورش به منازل را آغاز کردند.

طبق تصاویر و ویدئوها منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان به منظور پراکنده کردن معترضان اقدام به تیراندازی کردند.

طبق آمار جمع‌آوری‌شده از سوی رسانه‌های محلی بلوچ ظرف مدت دو هفته آخر ماه گذشته میلادی(ماه مارس) ربوده شدن 24 شهروند بلوچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان گزارش شده است که از این میان 5 نفر آزاد شده‌اند و اجساد 5 تن نیز کشف شده است.

ارسال نظر

 
1