خبر فوری

 
 
گفت و گوی سفیر چین و وزیر برنامه ریزی پاکستان پیرامون پروژه های سی پیک
کد خبر :659207823

13:27 1402/07/17


برچسب ها : پاکستان و چین, دولت موقت, روابط دوجانبه, سفیر چین, سی پک, سی پیک, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در پاکستان امروز دوشنبه 17 مهر با محمد سمیع سعید وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان دیدار کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در پاکستان امروز دوشنبه 17 مهر با محمد سمیع سعید وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان دیدار کرد که در این نشست در مورد پروژه های دردست اجرا در چارچوب کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) تبادل نظر انجام گرفت.

در این بین دوطرف در خصوص پروژه های دردست اجرا تحت سی پیک از جمله انرژی، زیرساخت، مناطق ویژه صنعتی، کشاورزی و فناوری اطلاعات، گفت و گو کردند.

وزیر دولت موقت پاکستان اظهار داشت که دولت مصمم برای تکمیل فوری پروژه های سی پیک است و وزارت برنامه ریزی به طور جدی پیشرفت انجام گرفته در پروژه ها را مورد بررسی قرار داده و کار بر روی مناطق ویژه اقتصادی با شدت درحال انجام است. دولت هرگونه اقدام لازم برای تامین امنیت نیروی کار مشغول در سی پیک را انجام می دهد.

سفیر چین تلاش ها و عملکرد فعال وزارت برنامه ریزی در پیشبرد پروژه های سی پیک را مورد تقدیر قرار داد و گفت: ابتکار کمربند و جاده (BRI) یک مجمع بسیار مهم است که مشارکت پاکستان در آن اهمیت زیادی داشت. وی از وزیر بابت شرکت در نشست کمربند و جاده BRI که قرار است در روزهای 25 و 26 مهر برگزار شود، دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1