خبر فوری

 
تعهد و حمایت کامل پاکستان برای تضمین موفقیت آذربایجان در نشست کاپ29
کد خبر :658813633

11:57 1403/02/22


برچسب ها : اسلام آباد, باکو, پاکستان و آذربایجان, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, روابط دو جانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر آذربایجان متعهد به همکاری و حمایت کامل اسلام‌آباد برای تضمین موفقیت باکو در نشست کاپ29 شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شرف ضمن پذیرفتن دعوت برای شرکت در بیست و نهمین اجلاس کاپ که قرار است به میزبانی باکو برگزار شود، متعهد به همکاری و حمایت کامل پاکستان برای تضمین موفقیت آذربایجان شد.

به گزارش بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری پاکستان: مختار بابایف رئیس منتخب برای نشست کاپ29 و وزیر محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان روز جمعه به همراه خضر فرهادوف سفیر این کشور در پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار کرد.

مختار بابایف در جریان این نشست دعوتنامه الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان را به نخست وزیر پاکستان تقدیم کرد.

آقای شهباز شریف در این دیدار با تصریح بر اینکه پاکستان یکی کشور هایی است که تحت تاثیر بیشترین پیامد های منفی تغییرات آب و هوایی قرار دارد، گفت: پاکستان در سال 2022 میلادی با یک سیل ویرانگر مواجه شد.

نخست وزیر اظهار کرد در حاشیه 29مین اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل، منتظر دیدار با رئیس جمهور آذربایجان و گفتگو پیرامون مناسبات دو طرفه از جمله افزایش سطح تجارت و سرمایه گذاری به طور مفصل خواهد بود. وی همچنین از الهام علی اف برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

وزیر آذربایجان با قدردانی از پیشنهاد حمایت و همکاری کامل پاکستان، اظهار کرد: آذربایجان به همکاری خود با پاکستان برای ایجاد برنامه ای که به اندازه کافی نیازهای کشورهای آسیب پذیر از آب و هوا را منعکس کند، ادامه خواهد کرد.  

ارسال نظر

 
1