خبر فوری

 
حملات متعدد عناصر تروریستی در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا پاکستان
کد خبر :658617819

10:39 1402/12/16


برچسب ها : بنون, پلیس خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های ناشناس, حملات تروریستی, حمله تروریستی, شهرستان تانک, شهرستان خیبر, فلج اطفال, مردان,

در حملات متعدد تروریست‌های ناشناس در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا طی 2 روز گذشته چندین تن کشته و زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در حملات متعدد تروریست‌های ناشناس در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا طی 2 روز گذشته چندین تن کشته و زخمی شدند.

اگرچه گروه‌های مختلف تروریستی فعال در ایالت خیبر پختون خوا از جمله تحریک طالبان با اتخاذ رویکرد جدید از پذیرفتن مسئولیت حملات تروریستی ابا دارند؛ اما این ایالت همچنان شاهد وقوع حملات تروریستی در ابعاد کوچک و بزرگ است.

روز دوشنبه در حمله عناصر تروریستی ناشناس به تیم فلج اطفال در شهرستان قبایلی نشین خیبر 2 نفر شامل یک عضو کادر فلج اطفال و یک نیروی پلیس به شدت دچار جراحت شدند.

به گفته منابع محلی، راکبان ناشناس یک دستگاه موتورسیکلت تیم فلج اطفال را در نزدیکی مسجد عربی در منطقه باره بر قنبر خیل در شهرستان خیبر مورد تیراندازی قرار دادند که منجر به زخمی شدن کادر فلج اطفال به نام عبدالله و 1 نیروی پلیس به نام گل کریم گردید که بلافاصله به بیمارستان حیات آباد پیشاور منتقل شدند.

به گفته مقامات پلیس بلافاصله پس از این حملات نیروهای کمکی پلیس در محل حادثه حضور یافته و با به محاصره درآوردن منطقه عملیات جستجو در منطقه را آغاز نمودند.

عناصر مسلح ناشناس همچنین روز گذشته(سه شنبه) خودروی نیروهای پلیس را در نزدیکی ایستگاه پلیس جندوله دولت کرونه در شهرستان تانک هدف تیراندازی قرار دادند.

طبق اعلام پلیس، در هنگام وقوع حمله رئیس مرکز پلیس در داخل خودرو حضور داشت که از این حمله جان سالم به در برد.

همچنین در عملیات عناصر تروریستی در شهرستان خیبر ایالت خیبر پختون خوا یک امام جماعت جان خود را از دست داد.

این واقعه روز گذشته(سه شنبه) در منطقه پکه تاره در بخش جمرود شهرستان خیبر ایالت خیبر پختون خوا رخ داد و راکبان ناشناس موتورسیکلت یک امام جماعت به نام نور زمین آفریدی را به ضرب گلوله به قتل رسانده و بلافاصله از محل متواری شدند.

علاوه بر این در یک رویداد دیگر تروریستی در شهرستان مردان ایالت خیبر پختون خوا تروریست‌های ناشناس کادر فلج اطفال را در منطقه پیر صدی در بخش تخت بهایی مورد تیراندازی قرار دادند.

در نتیجه این حمله تروریستی یک نیروی پلیس به نام زوهار قیوم که برای حفاظت از کادر مقابله با فلج اطفال آنها را همراهی می‌کرد زخمی شد.

تروریست‌های ناشناس همچنین نیروهای امنیتی پاکستان را در شهرستان بنون ایالت خیبر پختون خوا مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن 2 نیروی سپاه مرزی کشته شدند.

طبق جزئیات اعلام شده، عناصر تروریستی ناشناس شب گذشته ایست و بازرسی نیروهای سپاه مرزی(FC) واقع در نزدیکی سد باران در شهرستان بنون را هدف حمله مسلحانه خود قرار دادند.

در نتیجه این حمله 2 نیروی سپاه مرزی به نام های شرافت علی و سیف الله جان باخته و یک تن دیگر به نام شبیر نیز مجروح شد.

ارسال نظر

 
1