خبر فوری

 
توافق برای آتش بس در منطقه پاراچنار پاکستان پس از نزدیک به یک هفته درگیری میان شیعیان و تکفیری ها
کد خبر :649611332

16:16 1402/08/08


برچسب ها : پاراچنار, تبادل آتش, توافقنامه صلح, درگیری مسلحانه, شهرستان کرم, شیعه, شیعیان پاکستان,

پس از نزدیک به یک هفته درگیری و تبادل آتش سنگین میان اهالی شیعه و تروریست‌های تکفیری در منطقه پاراچنار شهرستان آژانس کرم در ایالت خیبر پختون خوا با امضای توافقنامه صلح، برای آتش بس در این منطقه توافق شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از نزدیک به یک هفته درگیری و تبادل آتش سنگین میان اهالی شیعه و تروریست‌های تکفیری در منطقه پاراچنار شهرستان آژانس کرم در ایالت خیبر پختون خوا با امضای توافقنامه صلح، جهت اجرای آتش بس در این منطقه توافق شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این توافقنامه پس از جرگه محلی با حضور بزرگان قبایل منطقه و مقامات محلی دولتی در منطقه قلعه علی زئی برگزار گردید که به موجب آن تمامی طرفین موظف شدند در راستای برپایی و حفظ امنیت و ثبات در منطقه تلاش کنند.

همچنین طبق متن این توافقنامه مقرر گردید طرفین به هیچ فردی اجازه ندهند وضعیت امنیت و ثبات منطقه را برهم بزنند و در صورت تخریب امنیت و ثبات از سوی شخص و یا اشخاص، تمامی آنان از سوی رهبران منطقه‌ای تحویل نهادهای امنیتی پلیس و ارتش خواهند شد.

علاوه بر این تمامی قبایل و اقوام ساکن در جاده دیفنس اورتل به پاراچنار مسئول برپایی امنیت در محدوده خود خواهند بود.

طبق این توافقنامه هیچ‌گونه نمایش سلاح در انظار عمومی صورت نخواهند گرفت و در صورت تخلف اسلحه فرد مذکور توقیف و اقدامات قانونی علیه فرد متخلف صورت خواهد گرفت.

همچنین طرفین متعهد شدند تحت هیچ شرایطی جاده و مسیرهای عبور و مرور را به روی یکدیگر نخواهند بست.

لازم به ذکر است درگیری میان اهالی شیعه و تروریست‌های تکفیری از 6 روز گذشته در منطقه پاراچنار شهرستان کُرم ایالت خیبر پختون خوا آغاز گردید که طی آن بیش از 10 نفر از شیعیان پاراچنار در حوادث و درگیری های مختلف به شهادت رسیدند.

به دنبال تشدید تنش‌ها میان طرفین دسترسی این منطقه به سرویس اینترنت قطع گردید.

شایان ذکر است به گفته منابع محلی، باوجود امضای توافقنامه آتش بس، درگیری ها شب گذشته و امروز صبح دوشنبه 8 آبان در نقاط مختلف همچنان ادامه داشتند.

ارسال نظر

 
1