خبر فوری

 
ارتقای درجه سه سرلشکر نیروی زمینی ارتش پاکستان به درجه سپهبد
کد خبر :648497176

13:31 1402/06/29


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتقای درجه, افسران ارشد ارتش پاکستان, سپهبد, سرلشکر, نیروی زمینی,

سه سرلشکر نیروی زمینی ارتش پاکستان به نام های سرلشکر طاهر حمید شاه، سرلشکر سرفراز و سرلشکر عامر احسن به درجه سپهبدی ارتقاء یافتند درحالیکه یک درجه دار ارشد به دلیل فعالیت های سیاسی از ترفیع محروم ماند.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| سه سرلشکر نیروی زمینی ارتش پاکستان به درجه سپهبدی ارتقاء یافتند.

براساس گزارش، سرلشکر طاهر حمید شاه، سرلشکر سرفراز و سرلشکر عامر احسن به درجه سپهبدی ارتقاء یافتند درحالیکه یک درجه دار ارشد به نام سرلشکر عرفان ملک به دلیل متمایل بودن وی به عمران خان نخست وزیر سابق از ترفیع درجه محروم ماند.

براساس جزئیات منتشر شده، سرلشکر عرفان ملک به دلیل فعالیت زیاد سیاسی از جمله حمایت عمران خان از ترفیع درجه محروم مانده است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که عدم ارتقای درجه این سرلشکر به این معنی است که فرمانده ارتش تمایل ندارد هیچ یک از افسران نظامی که در امور سیاسی دخیل بوده اند ترفیع داده شوند یا در ارتش باقی بمانند.

این اظهارات درحالی صورت می گیرد که براساس باور منتقدان ارتش پاکستان، هیئت حاکمه نظامی این کشور در امور سیاسی به شدت دخیل است و حتی برکناری عمران خان نخست وزیر سابق نیز تحت فشار آمریکا و توسط هیئت حاکمه نظامی صورت گرفت.

گفتنی است سرلشکر عامر احسن نواز از هنگ سوم بلوچ (پیاده) به درجه افسر ژنرال سه ستاره ژنرال سپهبد ارتقاء یافته است. سپهبد عامر احسن نواز در حال حاضر به عنوان فرماندهی و ستاد فرماندهی کالج کویته پاکستان خدمت می کند. او پیش از این به عنوان افسر عمومی، لشکر 12 پیاده نظام در مری خدمت کرده بود.

در ادامه گزارش بیان شد که سرلشکر طاهر حمید شاه از هنگ متوسط ​​(سپاه توپخانه) به درجه افسر ژنرال سه ستاره ارتش پاکستان، سپهبد ارتقاء یافته است.  

ارسال نظر

 
1