خبر فوری

 
 
دستگیری دو عنصر وابسته به آژانس اطلاعاتی هند در ارتباط با پرونده انفجار سال گذشته در لاهور
کد خبر :648103218

16:52 1401/09/22


برچسب ها : انفجار تروریستی, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها, رانا ثناء الله, سازمان اطلاعات هند, سازمان امنیتی هند, لاهور, نشست خبری, وزیر کشور پاکستان,

دو عنصر وابسته به آژانس اطلاعاتی هند به نام‌های سمیع الحق و عزیر اکبر تسهیل کننده که در انفجار تروریستی در ژوئن سال 2021 میلادی در منطقه جوهر تاون لاهور نقش داشتند در عملیات نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پنجاب بازداشت شدند.


لاهور: به گزارش راز نیوز| دو عنصر وابسته به آژانس اطلاعاتی هند به نام‌های سمیع الحق و عزیر اکبر که در انفجار تروریستی در ژوئن سال 2021 میلادی در منطقه جوهر تاون لاهور نقش داشتند در عملیات نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پنجاب بازداشت شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رانا ثناء الله وزیر کشور دولت فدرال پاکستان و عمران محمود دستیار بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب امروز سه شنبه در نشست مشترک خبری از دستگیری یکی از عوامل مرتبط با پرونده انفجار تروریستی دوم تیر 1400 در منطقه جوهر تاون لاهور و نقش آژانس اطلاعاتی هند(RAW) در این حادثه تروریستی خبر دادند.

دستیار بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب در این خصوص گفت: دوم تیر ماه 1400 انفجاری در منطقه جوهر تاون شهر لاهور به وقوع پیوست و تا به امروز هیچ گروه تروریستی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است، اما ما توانستیم ظرف مدت 16 ساعت ابعاد مختلفی از این پرونده را شناسایی کنیم، در این انفجار سه نفر نقش داشتند که شناسایی و دستگیر شدند و دو تن دیگر از عوامل مرتبط با این اقدام تروریستی نیز ظرف 5 الی 6 روز بازداشت شدند.

وی افزود: در این انفجار تروریستی آژانس اطلاعاتی هند نقش دارد، ما یکی از عوامل مرتبط با این انفجار به نام عیدگل را آوریل سال جاری از ایالت بلوچستان دستگیر کردیم و با اعترافات وی به فردی دیگر از عناصر این شبکه تروریستی به نام سمیع الحق رسیدیم. وی از سال 2012 میلادی با آژانس اطلاعاتی هند همکاری داشته و ما توانستیم وی را از ایالت بلوچستان را دستگیر کنیم. وی با افراد سرشناسی همچون اسلم، سانجی تیواری و سیم در ارتباط بود. هند مبلغ 875 هزار دلار را به 4 نفر برای انجام عملیات خرابکارانه تروریستی پرداخت کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: حکم بازداشت توسط پلیس اینترپل برای سه فرد سانجی کمار تیواری، وسیم حیدر خان و اجمل صادر شده است.

رانا ثناء الله وزیر کشور دلوت فدرال پاکستان نیز در این نشست خبری مشترک در این باره اظهار داشت: پاکستان از چندین دهه در آتش تروریسم می‌سوزد، این پدیده تأسف آوری است که باعث شده ما هر روز با وضعیت جدیدی مواجه هستیم، هیچ قشری از جامعه نیست که قربانی این پدیده شوم نشده باشد، مساجد، حسینیه، ساختمان‌های دولتی و تجمعات مختلف همواره هدف این پدیده قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است در دوم تیر ماه سال 1400 بر اثر انفجار بمب در منطقه‌ای مسکونی در منطقه جوهر تاون واقع در لاهور پاکستان، 24 نفر کشته و زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1