خبر فوری

 
توافق پاکستان و مالزی برای ارتقای سطح همکاری های مشترک در مجمع آسه‌آن
کد خبر :645644184

14:12 1403/07/12


برچسب ها : آسه آن, اسلام آباد, پاکستان و آسه آن, پاکستان و مالزی, روابط دو جانبه, سفر به پاکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر مالزی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و انور ابراهیم همتای مالزیایی وی طی نشستی دوجانبه در اسلام‌‎آباد در مورد ارتقای سطح همکاری های مشترک در مجمع آسه‌آن توافق کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| داتو سری انور ابراهیم نخست وزیر مالزی که به دعوت همتای پاکستانی خود به این کشور سفر کرده است، از سوی محمد شهباز شریف مورد استقبال گرم قرار گرفت.

استقبال از نخست وزیر مالزی با نواختن سرود ملی، سان دیدن از گارد ویژه نظامی و ادای احترام نظامی انجام شد.

پس از پایان این مراسم، نخست وزیران دو کشور وزرای خود را به یکدیگر معرفی کرده و سپس به سمت محل برگزاری نشست دوجانبه در کاخ نخست وزیری اسلام‌آباد رفتند.

داتو سری انور ابراهیم نخست وزیر مالزی به همراه محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نشستی دوجانبه شرکت کردند که  در این بین گفتگوها در محیطی گرم و صمیمانه انجام شد و طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دوجانبه، به ویژه موضوعات مربوط به امت اسلامی را تحت پوشش قرار داد.

هر دو رهبر بر مکانیسم هایی برای تقویت همکاری های دوجانبه با هدف دستیابی به نتایج ملموس در بخش های مختلف تمرکز کردند.

شهباز شریف و نخست وزیر پاکستان ضمن تبریک به همتای مالزیایی خود برای ریاست آتی مالزی بر اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در سال 2025، نسبت به همکاری های آینده ابراز خوش بینی کرد.

نخست وزیر مالزی در این بین با اذعان به همکاری مداوم پاکستان با آسه‌آن به عنوان شریک گفتگوی بخشی، مشارکت بیشتر پاکستان در امور آسه‌آن را مورد حمایت قرار داد.

هر دو طرف در مورد گسترش همکاری و تقویت روابط عمیق تر بین پاکستان و آسه آن گفتگو کردند.

هر دو نخست وزیر بر اهمیت مکانیسم های ایجاد شده مانند کمیسیون مشترک وزیران (JMC) و رایزنی های دوجانبه تاکید کرده و دیدگاه مشترک خود را برای ارتقای تعامل در همه سطوح و ارتقای همکاری سودمند متقابل تکرار کردند.

ارسال نظر

 
1