خبر فوری

 
پاراچنار: الحاق یک گروهک تروریستی به فرماندهی دوست محمد به تحریک طالبان پاکستان
کد خبر :641774568

12:58 1402/05/05


برچسب ها : الحاق, پاراچنار, تحریک طالبان پاکستان, گروهک تروریستی, لشکر جهنگوی, محمد خراسانی,

یک گروهک تروریستی فعال در منطقه پاراچنار شهرستان کرم ایالت خیبر پختون خوا به سرپرستی دوست محمد به تحریک طالبان پاکستان پیوست.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| یک گروهک تروریستی فعال در منطقه پاراچنار شهرستان کرم ایالت خیبر پختون خوا به سرپرستی دوست محمد به تحریک طالبان پاکستان پیوست.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای اعلام داشت: یک گروه دیگر به فرماندهی دوست محمد از بخش پاراچنار شهرستان آژانس کُرم ولایت کوهات به دستان مفتی ابو منصور عاصم( مفتی نور ولی محسود) امیر تحریک طالبان پاکستان بیعت کرده و نسبت به پاسداری از تمامی ضوابط و قوانین تحریک طالبان عهد بسته است.

لازم به ذکر است رهبر گروهک تروریستی مذکور به نام دوست محمد فرزند ملا نور از اهالی منطقه مرجان کلونی شهر پاراچنار بوده که پس از آغاز درگیری های فرقه ای در سال 2007 میلادی به همراه اعضای خانواده خود به افغانستان گریخته بود.

وی سپس به منظور انتقام قتل اقوام خود به عضویت گروهک حاجی داوود وابسته به داعش درآمد، او در سال 2014 میلادی عضو تحریک طالبان پاکستان شد و در ولایت پکتیکای افغانستان سکونت یافت. او در انتقال یک عامل انتحاری به منطقه پاراچنار در سال 2017 میلادی مشارکت داشت.

گفته می شود وی یکی از عناصر فعال علیه اهالی شیعه منطقه پاراچنار بوده و دارای ارتباط نزدیک و دیرینه با فردی به نام عابد پنجابی از فرماندهان سرشناس گروه تروریستی لشکر جهنگوی بود.

ارسال نظر

 
1