خبر فوری

 
آخرین تحولات غزه و درخواست از بین الملل جهت توقف جنایات اسرائیل محور رایزنی نخست وزیر پاکستان و محمود عباس
کد خبر :632635939

11:55 1402/08/20


برچسب ها : OIC, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و فلسطین, رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین, رژیم صهیونیستی, روابط دوجانبه, ریاض, غزه, محمود عباس,

انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض پایتخت عربستان سعودی، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض پایتخت عربستان سعودی، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

طرفین در این نشست بر مولفه های مهمی چون لزوم آتش بس غیرمشروط در غزه، پایان محاصره غزه، تسهیل در ارسال کمک های بشردوستانه و پزشکی به مناطق جنگ زده و همکاری بین الملل در جلوگیری از خونریزی بیشتر اسرائیل در غزه، گفتگو و تاکید کردند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری پاکستان، انوار الحق کاکر ضمن ابراز همبستگی کامل و قاطع پاکستان با مردم فلسطین، استفاده بی رویه زور و هدف قراردادن بیمارستان ها، اردوگاه های آوارگان، مدارس و ساختمان های مسکونی از سوی اسرائیل را به شدت محکوم کرد .

محمود عباس از همبستگی پاکستان در این زمان دشوار و موضع اصولی آن در مورد حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت قدردانی کرد.

کاکر نخست وزیر پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر پاکستان به یک راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری که منجر به ایجاد یک کشور مستقل و پایدار فلسطینی می شود با پایتختی قدس شریف و مرزهای قبل از سال 1967 که در چندین قطعنامه سازمان همکاری اسلامی گنجانده شده است، تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1