خبر فوری

 
رایزنی نخست وزیر موقت پاکستان با همتای چینی خود در پکن/ پروژه سی پیک بزرگترین اهرم اقتصادی پاکستان
کد خبر :631982027

16:40 1402/07/26


برچسب ها : امضای توافقنامه, انوار الحق کاکر, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, پکن, تفاهم نامه, تفاهمنامه, دولت موقت, سی پیک, منطقه ویژه اقتصادی, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر چین, کریدور اقتصادی,

هیئت پاکستانی به سرپرستی انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت با هیئت چینی به رهبری لی چیانگ نخست وزیر این کشور در حاشیه سومین اجلاس بین المللی ابتکار کمربند و جاده در پکن دیدار و رایزنی کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | هیئت پاکستانی به سرپرستی انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت با هیئت چینی به رهبری لی چیانگ نخست وزیر این کشور در حاشیه سومین اجلاس بین المللی ابتکار کمربند و جاده در پکن دیدار و رایزنی کرد.

در این نشست هر دو نخست وزیر ضمن اشاره به روابط مستحکم و دیرینه پاکستان و چین، بر عزم خود جهت توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه به ویژه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، فرهنگی و ارتباطات مردمی تاکید و توافق کردند.

در ابتدای این نشست، انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان به رهبری چین برای برگزاری و سازماندهی موفق سومین نشست ابتکار کمربند و جاده (BRF) در پکن تبریک گفت.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده پروژه کمربند و جاده، افزود: این طرح از طریق پیوندهای ارتباطی و رفاه مشترک، برای کل جهان اهمیت کلیدی دارد.

مقامات دو کشور همچنین ارتقای همکاری ها و روابط اقتصادی میان دو کشور در چارچوب کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در همین حال، انوار الحق کاکر کریدور اقتصادی چین و پاکستان را بزرگترین اهرم اقتصادی پاکستان عنوان کرد و گفت: پروژه سی پیک (CPEC) وارد مرحله جدیدی از ساخت خود شده است که شامل توسعه صنعتی، پروژه های اشتغال زایی، مواد معدنی، فناوری اطلاعات و توسعه کشاورزی می باشد.

وی افزود: سرمایه گذاری شرکت های چینی در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان باعث افزایش صادرات پاکستان و افزایش ظرفیت صنعتی این کشور می شود.

در ادامه این نشست، لی چیانگ نخست وزیر چین از توسعه روابط میان دو کشور و تسریع در ساخت و توسعه کریدور اقتصادی چین و پاکستان ابراز خرسندی نمود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که هماهنگی میان رهبری دو کشور موجب ارتقای بیشتر روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور شود.

لازم به ذکر است، هر دو نخست وزیر در مراسم امضای تفاهم نامه های همکاری بین چین و پاکستان در زمینه های تجارت، ارتباطات، امنیت غذایی و تحقیقات، تبادل رسانه ها، همکاری های فضایی، توسعه پایدار شهری، همکاری های صنعتی، توسعه نیروی انسانی، توسعه مواد معدنی، تغییرات آب و هوایی و تولید واکسن، شرکت کردند.

ارسال نظر

 
1