خبر فوری

 
 
برگزاری هفتمین دور از نشست سیاسی دو جانبه پاکستان و ترکیه در اسلام‌آباد
کد خبر :630669429

11:08 1403/05/23


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, رایزنی, سائرس سجاد قاضی, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, معاون وزیر امور خارجه ترکیه,

هفتمین دور از رایزنی های سیاسی مشترک پاکستان و ترکیه روز گذشته در اسلام‌آباد به ریاست معاونین وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| هفتمین دور از رایزنی های سیاسی مشترک پاکستان و ترکیه روز گذشته در اسلام‌آباد برگزار شد که در این بین در مورد افزایش همکاری در سطح منطقه ای و همه جانبه تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش وزارت امور خارجه پاکستان: این دور از رایزنی های سیاسی به ریاست محمد سائرس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه پاکستان و نوح یلماز معاون وزیر امور خارجه ترکیه برگزار شد.

دو طرف در این بین جوانب مختلفی از روابط دو جانبه از جمله حوزه های روابط سیاسی، تجارت و سرمایه گذاری، انرژی، امنیت و دفاع، فناوری اطلاعات، فرهنگ و گردشگری و آموزش را مورد ارزیابی قرار دادند.

با توجه به اهمیت شورای همکاری راهبردی سطح عالی (HLSCC)، طرفین تصمیم گرفتند هفتمین نشست این شورا را به زودی در اسلام آباد برگزار کنند. هیأت های دو کشور از همکاری قوی در زمینه دفاعی و امنیتی ابراز خرسندی کرده و بر تقویت بیشتر همکاری های موجود از طریق سرمایه گذاری مشترک و همکاری در زمینه های فناوری های نوظهور و همچنین افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری توافق کردند.

طرفین همچنین تعهد خود را به تلاش‌ها برای اجرای کامل و مؤثر توافق‌های موجود ابراز کردند. موضوعات منطقه ای و جهانی مورد علاقه دوجانبه، از جمله انعقاد زودهنگام توافقنامه های تحت بررسی و ارتقاء چارچوب اقتصادی استراتژیک پاکستان و ترکیه (SSF) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه پاکستان از حمایت مستمر و اصولی ترکیه از مناقشه جامو و کشمیر قدردانی کرد.

طرفین همچنین نسبت به جنگ جاری اسرائیل در غزه و نسل کشی مردم فلسطین ابراز نگرانی کرده و ضمن تاکید بر لزوم آتش بس فوری، ضرورت ایجاد کشوری پایدار و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای قبل از 1967 میلادی با پایتختی قدس شریف را برجسته کردند.

معاونان وزرای خارجه پاکستان و ترکیه در ادامه این نشست از تماس و همکاری های دو جانبه در مجامع چندجانبه و منطقه ای از جمله سازمان ملل، اکو و سازمان همکاری اسلامی ابراز رضایت کرده و در ادامه برای حفظ تلاش های مشترک جاری جهت مقابله با اسلام هراسی و تمامی بخش های مورد علاقه مشترک، توافق کردند.

ارسال نظر

 
1