خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول آمریکا در لاهور با محسن نقوی وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :629949749

14:07 1402/08/12


برچسب ها : ایالت پنجاب, پاکستان و آمریکا, سرکنسول آمریکا, سید محسن نقوی, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان و سرکنسول آمریکا در لاهور طی دیدار امروز خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


لاهور: به گزارش راز نیوز| وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان و سرکنسول آمریکا در لاهور طی دیدار امروز خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق گزارش منتشر شده، سرکار خانم کریستین هاوکینز سرکنسول آمریکا در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب امروز جمعه با سید محسن نقوی وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

سید محسن نقوی در این دیدار با تأکید بر جایگاه و اهمیت روابط پاکستان و آمریکا اظهار داشت: ما خواهان گسترش روابط دوجانبه از طریق امضای یک تفاهم‌نامه برای خواهرخواندگی ایالت پنجاب و کالیفرنیا هستیم.

وی با بیان اینکه از همکاری‌های دولت آمریکا برای احیای اماکن تاریخی ایالت پنجاب استقبال می‌کنیم افزود: ما خواستار همکاری فنی کشورهای دوست برای مقابله با پدیده مه گرفتگی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: سوزاندن گسترده بقایای محصولات کشاورزی در کشورهای همسایه موجب افزایش چشمگیر آلودگی هوا و کاهش دید افقی در لاهور و دیگر شهرهای ایالت پنجاب شده است که به موجب آن وضعیت اضطراری در سطح ایالت پنجاب اعمال گردید، همچنین استفاده از ماسک توسط تمامی دانش آموزان و دانشجویان در سطح ایالت الزامی شده است.

در ادامه این دیدار سرکنسول آمریکا در لاهور از عزم دولت خود برای گسترش همکاری با دولت محلی ایالت پنجاب در تمام زمینه‌ها خبر داد.

در این دیدار عامر میر وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ، عثمان انور بازرس کل پلیس پنجاب، رئیس هیئت برنامه ریزی و توسعه، معاون دوم وزیر امور داخلی ایالت پنجاب، معاون کمیسر و دیگر مقامات مربوطه نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر

 
1