خبر فوری

 
حملات متعدد عناصر تروریستی به نیروهای پاکستانی در خیبر پختون خوا
کد خبر :627685503

11:49 1402/11/19


برچسب ها : ارتش پاکستان, پلیس خیبر پختون خوا, حمله تروریستی, دیره اسماعیل خان, شهرستان تانک, عناصر تروریستی,

عناصر تروریستی در عملیات های متعدد پلیس و نیروهای ارتش پاکستان را در شهرستان‌های تانک و دیره اسماعیل خان هدف حملات خود قرار دادند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| عناصر تروریستی در عملیات های متعدد پلیس و نیروهای ارتش پاکستان را در شهرستان‌های تانک و دیره اسماعیل خان هدف حملات خود قرار دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تروریست‌های ناشناس امروز پنجشنبه اقدام به تیراندازی به سوی خودروی نیروهای امنیتی پاکستانی در منطقه کوت اعظم شهرستان تانک نمودند.

به گفته منابع آگاه، خودروی نیروهای امنیتی به منظور تأمین امنیت انتخابات در حال اعزام به منطقه بود که در حوالی منطقه کوت اعظم در شهرستان تانک هدف حمله عناصر ناشناس قرار گرفت که در نتیجه آن یک نظامی در دم کشته شد.

همچنین در حملات متعدد تروریستی به نیروهای پلیس و ارتش پاکستان در شهرستان دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا نیز دست کم 8 نظامی کشته و 14 تن دیگر نیز زخمی شدند.

طبق جزئیات اعلام شده، یک دستگاه خودروی پلیس حوالی ساعت 13:00 روز پنجشنبه در بخش کلاچی شهرستان دیره اسماعیل خان طعمه انفجار گردید و بلافاصله پس از آن تیراندازی از سوی عناصر تروریستی آغاز گردید.

به گفته پلیس در نتیجه این حمله 5 نیروی پلیس کشته شده و 6 تن دیگر نیز مجروح شدند.

خودروی هدف قرار گرفته متعلق به تیم حفاظت از مرکز اخذ رأی «گره اسلم» بود و بازرس خانزاده و دیگر نیروهای پلیس از سرنشینان آن بودند.

اسامی کشته شدگان در این حمله تروریستی عبارت است از: بازرس سلطان یوسف خان، راننده ذیشان، پاسبان محمد صابر، پاسبان اسرار احمد و پاسبان محمد علی. همچنین اسامی 2 تن از مجروحان این حادثه دوست محمد و جهان دوست اعلام شده است.

بلافاصله پس از این حمله نیروهای کمکی پلیس به محل اعزام شده و عملیات جستجو در منطقه را آغاز نمودند.

در دومین رویداد تروریستی در شهرستان دیره اسماعیل خان خودروی نیروهای امنیتی پاکستانی در حوالی روستای مدخیل توسط یک بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفت که کشته شدن 1 نظامی و زخمی شدن 2 تن دیگر را در پی داشت.

تروریست‌های ناشناس همچنین خودروی ون نیروهای پلیس را در بخش کلاچی شهرستان دیره اسماعیل‌ خان به رگبار بستند که در نتیجه آن 3 تن زخمی شدند.

در چهارمین حمله تروریستی که در بخش کلاچی به وقوع پیوست 2 نیروی پلیس کشته شده و 3 تن دیگر نیز مجزوح شدند.

همچنین به گفته منابع آگاه، 7 نفر از نیروهای پلیس توسط تروریست ها ربوده شده اند.

به گفته این منابع، برخی از نیروهای پلیس در خانه یک رهبر مذهبی پناه بردند و پس از آن با اطلاع به مقر فرماندهی پلیس درخواست کمک و اعزام نیروهای کمکی را نمودند.

ارسال نظر

 
1