خبر فوری

 

بانجول: به گزارش راز نیوز | محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بانجول با مامادو تانگارا وزیر امور خارجه، همکاری های بین المللی و گامبیایی های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد.

در همین راستا، مقامات عالی دو کشور یادداشت تفاهمی را در خصوص رایزنی های سیاسی میان پاکستان و گامبیا امضا کردند و به گفته دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، این تفاهم نامه یک فرصتی برای گفتگو و تعامل منظم بین دو وزارتخانه امور خارجه جهت تقویت هرچه بیشتر روابط سودمند دوجانبه فراهم می آورد.

اسحاق دار از روابط ریشه دار بین کشورها بر اساس وابستگی های مذهبی، اعتماد متقابل و ارزش های مشترک قدردانی کرد و برگزاری موفقیت آمیز پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را به دولت گامبیا تبریک گفت.

رهبران دو کشور همچنین در مورد تمامی جنبه های روابط بین پاکستان و گامبیا گفتگو و توافق کردند گفتگو و همکاری های سطح بالا در زمینه های مختلف مانند تجارت، کشاورزی، آموزش و گردشگری را بیش از پیش گسترش دهند.

وزرای خارجه دو کشور، در مورد همکاری پاکستان و گامبیا در مجامع چندجانبه از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی (OIC) گفتگو کردند.

پاکستان و گامبیا از روابط دوجانبه صمیمانه برخوردارند و به تعامل در موضوعات سیاسی و اقتصادی و همچنین در مجامع چندجانبه ادامه می‌دهند.

ارسال نظر

 
1