خبر فوری

 
پاکستان: جزئیاتی از تروریست های کشته شده در حمله نظامی به منطقه سراوان سیستان و بلوچستان
کد خبر :627161662

13:59 1402/11/02


برچسب ها : BLF, ارتش پاکستان, جبهه آزادی بخش بلوچستان, حمله نظامی, سراوان, سیستان و بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

پاکستان در گزارشی جزئیات بیشتری از افراد کشته در حمله این کشور به پایگاه های تجزیه طلبان بلوچ در خاک ایران منتشر کرده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| درپی حمله نظامی ایران به پایگاه های گروه تروریستی جیش العدل در بلندی های کوه سبز شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان پاکستان، پاکستان نیز که مدعی بود حاکمیت آن نقض شده است طی اقدامی تلافی جویانه، در تاریخ 28 دی از حمله نظامی خود علیه مخفیگاه های گروه های تجزیه طلب بلوچ موسوم به BLF در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان ایران خبر داد و گفت: در این حمله تعدادی از شبه نظامیان ارشد سازمان تروریستی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF کشته شده اند.

بخوانید: عملیات نظامی پاکستان علیه شبه نظامیان تجزیه طلب بلوچ در خاک ایران

ناگفته نماند که در حملات دو کشور، کاربران در فضای مجازی گزارش هایی از جان باختن تعدادی زن و کودک نیز منتشر کردند.

پاکستان در گزارشی که امروز دوشنبه 22 ژانویه / 2 بهمن منتشر کرده، جزئیات بیشتری از عناصر کشته شده در حمله خود، منتشر کرده است.

براساس گزارش، پاکستان حملات موفقی علیه پایگاه های موجود در ایران جبهه آزادی بخش بلوچستان انجام داد که حامل پیروزی بزرگی بود. در این حمله عناصری کشته شدند که برای منافع شخصی به عوامل قدرت های دشمن پاکستان تبدیل شدند. تروریست های کشته شده در این حملات شامل دوسته ملقب به چیئرمین/رئیس، ساحل ملقب به شفق، محمد وزیر معروف به وازو، سرور فرزند اصغر، بجر معروف به سوغات می باشند.

در گزارش آمده است: دوسته معروف به چیئرمین ساکن پنجگور بود که در سال 2013 میلادی به جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF ملحق شد و عضو گروه فرمانده فضل شیر معروف به طاهر، بود. وی در بخش زامران در فعالیت های فروش مواد مخدر، راهزنی وحملات علیه نیروهای نهادهای امنیتی پاکستان، دست داشته است. در میان تروریست های کشته شده، اسم سرور فرزند اصغر معروف به بشام نیز می باشد که در حملات متعدد علیه نیروهای امنیتی دخیل بود.

گفته شد که درپی تیراندازی اصغر بشام مورخه 21 نوامبر 2023/ 30 آبان 1402 یک سرباز به درجه شهادت نائل گشت. تروریست کشته شده به نام محمد وزیر معروف به وازو نخست 2013 یا 14 وارد ارتش آزادی بخش بلوچBLA و سپس در 2019 میلادی به جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF ملحق شد و وی برادر تروریست عابد ملقب به چاکر در بی ال اف، بود. تروریست محمد وزیر در فعالیت های تروریستی مختلف در پروم، گوارگو ی شهرستان پنجگور نقش داشته و 14 سپتامبر 2020 / 24 شهریور 1399 دو تن احمد الله فرزند بشیر و عامر فرزند محمد حنیف را طی اقدام به ترور، هدف قرار داده و  به شهادت رساند.  

در بیانیه گفته شد که تروریست وزیر ملقب به وازو مورخه 4 مارس 2023/13 اسفند 1401 حمله نارنجکی به پاسگاه پل ناکا و 1 مه 2023/ 11 اردیبهشت 1402 حمله انفجاری علیه کاروان نظامی نیروی سپاه مرزی FC در منطقه دفتر گمرک، انجام داد.

به گفته بیانیه: تروریست به هلاکت رسیده بجر معروف به سوغات در سال 2016 عضو بی ال اف بوده و در حملات متعدد تروریستی علیه نیروهای امنیتی در بخش پروم دست داشت. وی در تاریخ 7 مارس 2023/ 16 اسفند 1401 نذیر فرزند بهرام را از منزلش ربوده و سپس مورخه 8 آوریل 2023 / 19 فروردین 1402 او را به شهادت رساند و در حمله با نارنجک دستی به پاسگاه پل ناکا 13 اسفند 1401 و حمله انفجاری علیه کاروان نیروی سپاه مرزی در منطقه دفتر گمرک دست داشت، همچنین ساحل لنگ معروف به شفق نیز دخیل بود، وی در حملات مختلف علیه مردم بی گناه پاکستان و نیروهای امنیتی دست داشت.

ساحل لنگ برادر بلبل بود و در اقدامات اخاذی و تروریستی در مناطق مارگت و هرنائی دست داشت.

در آخر این بیانیه گفته شد که ساحل لنگ تروریستی است که تعداد زیادی بی گناه را شهید کرد و فردی است که ماه رنگ بلوچ (در تحصن بلوچ ها در اسلام‌آباد) از او دفاع کرده و وی را فرد مفقود شده (به دست نهادهای امنیتی) خواند.

ناگفته نماند که مسئله افراد ربوده شده در پاکستان از جمله ایالت بلوچستان، مشکل جدی است که علاوه بر دادگاه های عالی پاکستان، سازمان های حقوق بشری نیز به آن اعتراف کرده و در بیانیه هایی سعی داشته اند نهادهای دولتی پاکستان را از آن باز دارند، درحالیکه هیئت حاکمه نظامی همواره تلاش می کند این مسئله را پنهان و از این طریق تمامی اعتراضات بلوچ ها را سرکوب کند.

ارسال نظر

 
1