خبر فوری

 
 
کریستین هاوکنز: آمریکا برای روابط با پاکستان اهمیت بسزایی قائل است
کد خبر :625654535

15:31 1402/12/26


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, رئیس مجلس ایالتی پنجاب, سرکنسول آمریکا,

سرکنسول آمریکا در بازدید از مجلس محلی ایالت پنجاب، با ملک محمد احمد خان رئیس مجلس دیدار کرد و گفت: آمریکا برای روابط با پاکستان اهمیت بسزایی قائل است.


لاهور: به گزارش راز نیوز| کریستین هاوکنز سرکنسول آمریکا در لاهور روز جمعه (25 اسفند) با ملک محمد احمد خان رئیس مجلس محلی ایالت پنجاب دیدار و انتصاب وی در سمت ریاست مجلس را تبریک گفت.

در این نشست به همراه رایزنی پیرامون گسترش روابط پارلمانی و همکاری اقتصادی، مقوله تبادل هیئت های دولتی، جامعه مدنی، کشاورزی و صنعت بین دو ایالت پنجاب و کالیفرنیا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس محلی با بیان اینکه پنجاب و کالیفرنیا دو ایالت دوقلو هستند، تصریح داشت که قانونگذاران دو ایالت می توانند از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.

ملک محمد رئیس مجلس محلی اظهار داشت که پاکستان خواهان صلح است و در تلاش های عملی شریک جامعه بین المللی می باشد. وی افزود: رشد اقتصادی و توسعه آموزش از اولویت های دولت ما است. مریم نواز وزیر ارشد ایالت با هدف بهبودی زندگی مردم درحال برداشتن گام های انقلابی است، همچنین اقدامات او برای مهار آلودگی هوا ستودنی هستند.

وی افزود: مجلس محلی نقش خود در اجرای سیستم مستحکم جمهوری در ایالت پنجاب را اجرا خواهد کرد. مجلس را براساس قانون و چارچوب قانون اساسی مدیریت خواهیم کرد.

سرکنسول آمریکا مناسبات جاری میان دو کشور پاکستان-آمریکا را خوشایند توصیف کرد و بیان داشت: نقش خود را در زمینه تقویت این روابط ایفا خواهم کرد. آمریکا برای روابط با پاکستان اهمیت بسزایی قائل است و این مناسبات دیرینه و قدمتی چند ده ساله دارند.

ارسال نظر

 
1