خبر فوری

 
 
ربایش سخنران تکفیری مسجد لال اسلام آباد و پدر تحریک طالبان پاکستان ناکام ماند
کد خبر :61886432

14:53 1402/04/01


برچسب ها : CTD, اسلام آباد, افراد تکفیری, انتحاری, جامعه حفصه, حمله انتحاری, حمله تروریستی, دایره مبارزه با تروریسم, لال مسجد, مولوی عبدالعزیز,

روز گذشته (31 خرداد) یک حمله مرگبار علیه مولوی عبدالعزیز سخنران لال مسجد، مسجدی که به عنوان یک پناهگاه تروریستی و عملیات نظامی در پایتخت فدرال اسلام آباد مشهور است، رخ داده است. درپی این حمله همسر این مولوی تکفیری ضمن تهدید نیروهای امنیتی به ازسرگیری عملیات های انتحاری، از تحریک طالبان درخواست کمک کرد...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز گذشته (31 خرداد) یک حمله مرگبار علیه مولوی عبدالعزیز سخنران لال مسجد، مسجدی که به عنوان یک پناهگاه تروریستی و عملیات نظامی در پایتخت فدرال اسلام آباد مشهور است، رخ داده است.

براساس گزارش منتشر شده در فضای مجازی، مولوی عبدالعزیز در این حمله زخمی شده و سه تن از محافظان او توسط دایره مبارزه با تروریسم CTD دستگیر شده اند. گفتنی است از چند روز گذشته اعضای لال مسجد درحال آزار و اذیت مردم محلی بودند.

هارون غازی سخنگوی مسجد لال مدعی است که تلاش شده است مولانا عبدالعزیز را بربایند. به گفته وی، ظهر روز چهارشنبه (31 خرداد) به سمت خودروی مولوی تیراندازی هم شده است، اما مولانا عبدالعزیز در جریان این حمله موفق به فرار شده و به سلامت به جامعه حفصه رسیده است.

مولوی عبدالعزیز سخنران لال مسجد در پیامی صوتی که برای خبرنگاران ارسال شده است، می گوید که اداره مبارزه با تروریسم اسلام آباد سعی در ربودن او داشت و در جریان درگیری با نیروهای امنیتی، اسلحه یک پلیس را ربوده و قبل از فرار از آن شلیک کرده است.

گفتنی است افراد مرتبط با مسجد لال با اشغال زمینی در مجاورت مسجدی در بخش جی هفت اسلام آباد، مدرسه جامعه حفصه را تأسیس کردند. در زمان ژنرال پرویز مشرف، ساختمان جامعه حفصه در کنار مسجد لال طی یک عملیات نظامی تخریب شده بود.

شایان ذکر است پیش از این نیز چندین مرتبه میان نیروهای امنیتی و اعضای مرتبط با مسجد لال و جامعه حفصه درگیری های شدید و حتی مسلحانه ای صورت گرفته است.

ام حسن سرپرست جامعه حفصه و همسر مولوی عبدالعزیز پس از این اقدام به همراه فراگیران علوم تکفیری در این مدرسه به خیابان آمده و ضمن تهدید نیروهای امنیتی و پلیس به حملات تروریستی، بیان داشت: آیا شما حملات انتحاری را فراموش کرده اید؟ کافی است یکی از آنها بیاید، دیگر خواب به چشمتان نخواهد آمد.

 

ام حسن در اظهارات خود از گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستانTTP درخواست کمک و تشدید عملیات های تروریستی علیه نیروهای دایره مبارزه با تروریسم CTD را کرد و گفت: شما (تی تی پی) از سال 2007 برای ما می جنگید، آیا حمله به پدر خود را تحمل خواهید کرد؟ این نیروهای دایره مبارزه با تروریسم به حرف کسی گوش نمی دهند و مستحق هیچگونه مماشات و مدارایی نیستند، اینها چه در لباس پلیس باشند و چه لباس شخصی ، حمله کنید، حتی اگر حمله ای انجام ندهند نیز علیه آنها حمله ترتیب دهید. یک مبارز ما برابر با 100 بلکه هزار نفر از اینها است. گویا اینها فراموش کرده اند که 60 هزار جسد را به خاک سپردند، مشکلی نیست، ما مجددا به یادشان می آوریم؛

وی در ادامه بیان داشت که همه شاهد باشند که ما آغاز کننده مبارزه نبودیم، اینها آتش بازی را شروع کردند، پس خداوند این بارهم نتیجه اقدامشان را نشان خواهد داد.

 

از طرفی براساس برخی گزارش های منتشر شده، از سوی اعضای لال مسجد به سمت نیروهای امنیتی پاکستان تیراندازی نیز انجام شد، که خوشبختانه تلفات به همراه نداشت.

بیانیه تحریک طالبان پاکستان در حمایت از مولوی عبدالعزیز

تحریک طالبان پاکستان رسما اداره مبارزه با تروریسم (CTD) و نیروهای امنیتی پاکستان را تهدید کرده است که اگر آسیبی به لعل مسجد اسلام آباد یا مولانا عبدالعزیز و خانواده اش وارد شود، به انتقام شدید خواهند پرداخت.

عمر خراسانی عضو شورای رهبری تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای حمله روز گذشته CTD به مولوی عبدالعزیز غازی را محکوم کرد و نسبت به ایجاد پیامدها و واکنش‌های شدید هشدار داد و گفت: "ما به مولانا و خانواده اش اطمینان می دهیم که آنها را تنها نخواهیم گذاشت."

وی افزود: امروز (31 خرداد) مجددا نهادهای ظالم پاکستان به مولانا عبدالعزیز غازی سرپرست لال مسجد و جامعه حفصه حمله کردند که آن را به شدت محکوم می کنیم. مولانان عبدالعزیز یک شخصی با ایمان کامل و حق جو است که با قربانیان زیاد و روبرویی با مشکلات زیاد پرچم اسلام را بلند نگاه داشته و نگذاشت خدشه ای به عزت اسلام وارد شود. باوجود شهید شدن چند تن از اعضای خانواده اش، وی همچنان در مسیر حق پابرجا است. خون و شهادت غازی عبدالرشید طی حمله نظامی به لال مسجد در سال 2007 میلادی، هزاران مجاهدین را خلق کرد.

عضو شورای رهبری تی تی پی در ادامه بیان داشت که به دلیل اعتقاد و احترام شهید عبدالرشید غازی، مجاهدین مساجد مناطق خود را به اسم لال مسجد نامگذاری کرده و فعالیت های جهادی را از آنجا شروع کردند.

 

بیانیه دایره مبارزه با تروریسم

پلیس اسلام آباد پرونده ای را علیه مولانا عبدالعزیز بر اساس مقررات ضد تروریسم تشکیل داد. براساس گزراش، هنگامی که خودروی مولانا عبدالعزیز توسط CTD متوقف شد، محافظان امنیتی وی مستقیماً به سمت نیروهای امنیتی شلیک کردند، نیروی پلیس به سختی از محل فاصله گرفته و جان خود را نجات دادند.

در این گزارش آمده است که مخبر گزارش داد که یک خودروی سفید شامل افراد مسلح ناشناس درحال حرکت به سمت میلودی اشاره می باشد که درصورت متوقف کردن این خودرو، احتمالا می توان اسلحه ضبط کرد. درپی این گزارش، با ایجاد ایست بازرسی در منطقه، نیروهای پلیس در نقاط خود مستقر شده و با نزدیک شدن خودرو، دستور ایست دادند، اما نیروهای مسلح پشت خودرو از ماشین پیاده شده و به سمت نیروی پلیس به صورت مستقیم تیراندازی کردند، از طرفی مولوی عبدالعزیز نیز به همراه راننده اش به صورت مستقیم به سمت نیروی پلیس تیراندازی کرده و از محل متواری شد. نیروی پلیس درپی تیراندزای مستقیم افراد مسلح، به سختی از محل فاصله گرفته و جان خود را نجات دادند. گلوله های شلیک شده به خودروی پلیس اصابت کرده است.

ام حسن همسر مولوی عبدالعزیز در پیام ویدیویی بیان داشت که مولوی با اسلحه کلاشینکوف محافظ خود به سمت نیروهای دایره مبارزه با تروریسم تیراندازی کرده و با تمام شدن گلوله ها، او از نیروی پلیس اسلحه را ربوده و مجددا تیراندازی کرده است؛ مولوی برای نجات از دستگیری از محل متواری شده و به منزل بازگشت.

 

ارسال نظر

 
1