خبر فوری

 
والنتینا ماتوینکو: روسیه روابط تجاری خود با پاکستان را افزایش خواهد داد
کد خبر :61688015

17:40 1403/08/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, رئیس شورای فدراسیون روسیه, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط اقتصادی, روابط پارلمانی, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, همکاری دوجانبه, یوسف رضا گیلانی,

روسیه گفته است که همکاری دوجانبه با پاکستان را در زمینه های مختلف از جمله تجارت، سرمایه گذاری و دیپلماسی افزایش خواهد داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | روسیه گفته است که همکاری دوجانبه با پاکستان را در زمینه های مختلف از جمله تجارت، سرمایه گذاری و دیپلماسی افزایش خواهد داد.

این اظهارات را والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه طی سفر رسمی به اسلام آباد و در دیدار با یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان بیان کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله ارتقای روابط دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری و پارلمانی بین دو کشور به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید یوسف رضا گیلانی در ابتدای سخنان خود در این نشست بیان کرد: سفر والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه به پاکستان تقویت جدیدی به روابط بین دو کشور خواهد داد و صلح، توسعه و رفاه منطقه را ارتقا خواهد بخشید.

وی از حمایت روسیه از بهبود توسعه زیرساخت ها و بخش های نفت و گاز پاکستان قدردانی کرد و گفت: ارتقای روابط پارلمانی یک امر ضروری است و گروه دوستی پاکستان و روسیه پیشتر در مجلس سنای پاکستان تشکیل شده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان بر لزوم یافتن فرصت های جدید برای ترویج سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله افزایش بیشتر حجم تجارت فعلی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: پاکستان متعهد به ارتقای ارتباطات برای صلح در منطقه است.

در ادامه این نشست رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت: روسیه برای روابط خود با پاکستان ارزش بسیاری قائل است.

وی افزود: ارتقای روابط پارلمانی نه تنها باعث افزایش تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور می شود، بلکه به نزدیک شدن دو ملت نیز کمک می کند.

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه برای یک سفر سه روزه به پاکستان صبح امروز وارد اسلام آباد شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

این سفر به دعوت سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان انجام می شود و نقطه ای مهم در روابط رو به رشد دیپلماتیک و پارلمانی بین دو ملت است.

ارسال نظر

 
1