خبر فوری

 
جایشانکار: هند متعهد به تقویت روابط خود با تانزاینا است
کد خبر :615334228

14:54 1402/04/18


برچسب ها : دهلی نو, روابط دوجانبه, سوبرامانیام جایشانکار, هند و تانزانیا, وزیر امور خارجه هند,

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در دهمین نشست کمیسیون مشترک هند و تانزانیا با دکتر استرگومنا مالیات وزیر امور خارجه و همکاری آفریقای شرقی تانزانیا در دارالسلام دیدار کرد.


دارالسلام: به گزارش راز نیوز| سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در دهمین نشست کمیسیون مشترک هند و تانزانیا با دکتر استرگومنا مالیات وزیر امور خارجه و همکاری آفریقای شرقی تانزانیا در دارالسلام دیدار کرد.

وزیر امور خارجه هند در گفتگو با همتای تانزانیایی اش بر تعهد هند برای ایجاد مسیری جهت تقویت روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف، از جمله تجارت، تاکید کرد و گفت: "برای ما، تانزانیا چهارمین شریک تجاری بزرگ آفریقایی است. این بزرگترین شریک توسعه در این قاره است، و من واقعا خوشحالم که حرکت فعلی در حال تبدیل شدن به یک همکاری رو به رشد است، و من می خواهم بر تعهد هند برای تقویت و تعمیق روابط خود با تانزانیا دوباره تاکید کنم."

جایشانکار گفت که روابط هند و تانزانیا همیشه قوی بوده و با بازدیدهای سطح بالا، چندین توافقنامه، تعامل اقتصادی بسیار قوی، همکاری های رو به رشد توسعه و همکاری عالی در این مجمع چندجانبه مشخص شده است. وی با تاکید بر تعاملات دوجانبه، گفت: علیرغم چالش‌های کووید-19 و اختلالات ناشی از درگیری‌ها در سایر نقاط جهان، دو کشور شاهد افزایش همکاری‌های سیاسی و گسترش سبد تجاری بودند. ما شاهد عبور تجارت دوجانبه خود به سطوح جدیدی هستیم که ارقام ما در واقع نشان می دهد که اکنون حجم تجارت بیش از 6.4 میلیارد دلار است. سرمایه گذاری های ما در تانزانیا نیز در حال افزایش می باشد.

وزیر خارجه هند در ادامه بیان داشت که هند امروز در میان اقتصادهای بزرگ جهان با سریع ترین رشد قرار دارد و تانزانیا هم مطمئناً در میان اقتصادهای با رشد سریع در آفریقا است و این رشد سریع در هر دو طرف قطعا فرصت های بیشتری را برای مشاغل ایجاد می کند. من بسیار مطمئن هستم که نشست امروز به بروز تر کردن روابط ما کمک می کند. این به ما امکان می دهد تا دستور کار جدیدی را برای پیشبرد خود ایجاد کنیم. و حتما، رهبران سیاسی دو کشور ما انتظار دارند که وزارتخانه های خارجه راهی برای ارتقای روابط ما به سطح بالاتر ایجاد کنند.

سوبرامانیام ضمن تویتی در صفحه رسمی خود نوشت: " نشست جامع و سازنده دهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، فنی و علمی هند و تانزانیا امروز در دارالسلام برگزار شد و از همکارم، دکتر استرگومنا مالیات، تشکر می کنم.

گفت‌وگوهای ما شامل حوزه‌های مختلف همکاری از جمله سیاسی، تجاری و سرمایه‌گذاری، مشارکت توسعه، ظرفیت‌سازی، دفاع و امنیت، کشاورزی، بهداشت، آموزش، توسعه مهارت و فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، معدن، اقتصاد آبی، مردم با مردم و روابط فرهنگی بود.

دیدگاه های مشترکی در مورد منطقه و همکاری ما در کشورهای مشترک المنافع، جنبش عدم تعهد و سازمان ملل متحد وجود دارد. "

ارسال نظر

 
1