خبر فوری

 
 
پاکستان توقیف کالاهای تجاری این کشور توسط هند را محکوم کرد
کد خبر :614483437

10:46 1402/12/13


برچسب ها : بمبئی, پاکستان و هند, تجارت, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, محموله, ممتاز زهرا بلوچ,

ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها در خصوص توقیف کالاهای تجاری پاکستان توسط هند، ضمن محکوم کردن این اقدام دولت هند، گزارش های منتشر شده توسط رسانه های هند را برخلاف حقیقت عنوان کرد...


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها در خصوص توقیف کالاهای تجاری پاکستان توسط هند، ضمن محکوم کردن این اقدام دولت هند، گزارش های منتشر شده توسط رسانه های هند را برخلاف حقیقت عنوان کرد و گفت: این مورد یک مورد ساده واردات ماشین تراش تجاری توسط یک شرکت بازرگانی مستقر در کراچی است که قطعات صنعت خودرو در پاکستان را تامین می کند.

وی افزود: جزئیات این کالاها به وضوح نشان دهنده کاربرد تجاری خالص آن است، و تراکنش های این کالاها هم از طریق کانال های بانکی شفاف با تمام اسناد مربوطه انجام می شود.

سخنگو اظهار داشت که این گونه اقدامات جلوه ای از آزادی بیش از حد برخی کشورها برای نقض هنجارهای بین المللی و انجام اقدامات خودسرانه بر خلاف قوانین بین المللی است.

موضع هند

هند در گزارش های منتشر شده می گوید که کالاهای اساسی دو منظوره که از چین بارگیری و به مقصد بندر کراچی در حال ارسال بود را در بندر بمبئی به لیل نگرانی از احتمال گسترش برنامه های تسلیحاتی پاکستان و چین توقیف کرده است.

در این گزارش آمده است: سازمان گمرک هند، اقلام دو منظوره شامل دو دستگاه کنترل عددی کامپیوتری پیشرفته (CNC) ساخت شرکت GKD ایتالیا که از چین بارگیری شده و به بندر کراچی ارسال شده بود و می توانست در برنامه تسلیحات هسته ای پاکستان مورد استفاده قرار گیرد را در نهم ژانویه 2024 توقیف کرده است.

این محموله که با یک کشتی تجاری با پرچم مالت از بندر شکو در چین ارسال شد، مقصد آن شرکت " Cosmos Engineering " در بندر کراچی پاکستان بود. این محموله مورخه 9 ژانویه بارگیری و با رسیدن به بندر بمبئی در تاریخ 22 ژانویه 2024 میلادی، توسط سازمان گمرکات هند درپی آگاهی از اطلاعات امنیتی مبنی بر نگرانی های احتمالی از گسترش تسلیحاتی پاکستان و چین، توقیف شد.

یک منبع آگاه بیان داشت که این تجهیزات در ساخت قطعات حیاتی برای برنامه توسعه موشکی پاکستان مفید خواهد بود.

ارسال نظر

 
1