خبر فوری

 
حملات تروریستی به اعضای تیم مقابله با فلج اطفال در بلوچستان و خیبر پختون خوا
کد خبر :609859932

11:47 1403/03/16


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, ایالت بلوچستان, ایالت خیبر پختون خوا, پلیس ایالت بلوچستان, پلیس خیبر پختون خوا, پیشاور, تیراندازی, تیم واکسیناسیون, فلج اطفال, کادر پزشکی,

اعضای تیم سیار مقابله با فلج اطفال که در حال فعالیت در مناطق مختلف ایالت بلوچستان و خیبر پختون خوا هستند، هدف حملات تروریستی عناصر ناشناس قرار گرفتند، در نتیجه این حملات در مجموع 2 نفر کشته شده و چهار تن دیگر نیز مجروح شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| اعضای تیم سیار مقابله با فلج اطفال که در حال فعالیت در مناطق مختلف ایالت بلوچستان و خیبر پختون خوا هستند، هدف حملات تروریستی عناصر ناشناس قرار گرفتند، در نتیجه این حملات در مجموع 2 نفر کشته شده و چهار تن دیگر نیز مجروح شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عناصر تروریستی ناشناس روز دوشنبه 14 خرداد ماه تیم مقابله با فلج اطفال را در منطقه ورگاری بیتنی از توابع شهرستان لکی مروت ایالت خیبر پختون خوا هدف حمله قرار دادند.

در نتیجه این حمله یک افسر پلیس مامور حفاظت از تیم فلج اطفال به شدت دچار جراحت شد، همچنین در پی تیراندازی متقابل نیروهای پلیس یکی از مهاجمان تروریست نیز به درک واصل شد.

از تروریست کشته شده یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه چندین گلوله و نارنجک کشف و ضبط گردید.

بلافاصله پس از این حمله نیروهای پلیس در محل حادثه حضور یافته و عملیات جستجو برای شناسایی عاملان این حمله تروریستی را آغاز نمودند.

علاوه بر این گزارش واصله از شهر چمن ایالت بلوچستان واقع در نزدیکی نقطه صفر مرزی پاکستان و افغانستان حکایت از آن دارد که عده ای از افراط گرایان در چندین نقطه از شهر چمن به سمت اعضای تیم مقابله با فلج اطفال یورش برده و مانع از ادامه فعالیت آنها شدند.

این افراد ضمن یورش به سمت تیم مقابله با فلج اطفال اقدام به مقابله و ضرب و شتم نیروهای پلیس نموده و 3 تن از ماموران پلیس را مجروح کردند.

لازم به ذکر است پس از گذشت 3 سال، در سال جاری میلادی تعداد 3 مورد از ابتلا به فلج اطفال در بلوچستان گزارش شده است و بر همین اساس طرح 7 روزه مقابله با فلج اطفال در 14 شهرستان ایالت بلوچستان از سرگرفته شد.

یکی از افسران ارشد پلیس در چمن در این باره گفت: پس از آنکه تیم های مقابله با فلج اطفال وارد شهر شدند در 3 نقطه ما شاهد هجوم مردم به سمت این تیم ها و تلاش آنها برای متوقف نمودن فعالیت تیم مقابله با فلج اطفال بودیم.

وی افزود: برخی از افراد اقدام به ضرب و شتم ماموران حفاظت از تیم فلج اطفال نمودند که در نتیجه آن یک عضو پلیس و 2 عضو نیروهای لیویز دچار جراحت شدند.

همچنین اطهر عباس معاون کمیسر شهر چمن نیز در گفتگو با اهالی رسانه گفت: دو تن از زنان کادر مقابله با فلج نیز هدف ضرب و شتم مردم مخالف قرار گرفتند.

عناصر ناشناس همچنین حوالی ساعت 6:30 صبح روز سه شنبه در یک عملیات تروریستی در منطقه متنی واقع در نزدیکی سلمان خیل شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا یک پاسبان پلیس به نام شاه نواز را در حین عزیمت به محل ماموریت هدف تیراندازی قرار داده و به ضرب گلوله به قتل رساندند.

ارسال نظر

 
1