خبر فوری

 
افغانستان و تی تی پی موضوعات برجسته رایزنی هیأت سازمان ملل و وزیر کشور پاکستان
کد خبر :609597467

15:19 1403/06/07


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و افغانستان, پاکستان و سازمان ملل متحد, پناهندگان افغان, سید محسن نقوی, نماینده ویژه, وزیر کشور پاکستان,

هیأتی به رهبری آندریکا راتوته نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان امروز با سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| هیأتی به رهبری آندریکا راتوته نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان امروز با سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد.

این هیأت شامل محمد یحیی هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل، فادی ال و مالک سیسا رئیس نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، بود.

محسن نقوی ضمن خوشامدگویی به هیأت سازمان ملل متحد، گفت: تروریسم یک مسئله جهانی است و پاکستان یک کشوری است که بیشتر از همه قربانی تروریسم بوده است.

وی ضمن آگاه کردن هیأت از نقش گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP در حملات تروریستی در پاکستان، با تاکید بر این موضوع که این گروه برای عملیات های تروریستی سرزمین افغانستان را استفاده و از آنجا عملیات ها را طرح ریزی می کند، گفت: پاکستان خواستار صلح در افغانستان است و برای این امر حاضر به انجام هرکاری می باشد. پاکستان چندین دهه به میزبانی پناهجویان افغان پرداخته است.

محسن نقوی اظهار کرد که روند مرحله وار خروج پناهجویان غیرقانونی آغاز شده است و هیچگونه اقدامی علیه پناهجویان قانونی صورت نمی گیرد. نمی توانیم به افرادی که اسناد قانونی یا ویزا ندارند اجازه حضور در پاکستان را بدهیم. به زودی مرحله دوم خروج افغان ها آغاز می شود.

وی همچنین بر لزوم ایفای نقش سازمان ملل و جامعه بین المللی نسبت به موضوع پناهجویان افغان تاکید کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در بلوچستان، عملکرد پاکستان در مورد پناهندگان افغان و مذاکرات دوحه را مورد تمجید قرار داد و گفت: در حال کار مشترک با دولت افغانستان برای بازگرداندن پناهجویان هستیم.

ارسال نظر

 
1