خبر فوری

 
عاصم منیر: پاکستان با پایبندی به روابط خود با آذربایجان، تا امروز ارمنستان را به رسمیت نشناخته است
کد خبر :608482905

15:08 1402/08/10


برچسب ها : ارمنستان, الهام علی اف, باکو, پاکستان و آذربایجان, جامو و کشمیر, دیپلماتیک, رئیس جمهور آذربایجان, ژنرال سید عاصم منیر احمد, صنایع دفاعی پاکستان, فرمانده ارتش پاکستان, قره باغ, هیئت نظامی,

ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در راس یک هیئت نظامی طی سفر به باکو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

باکو: به گزارش راز نیوز | ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در راس یک هیئت نظامی طی سفر به باکو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

به گفته دفتر ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در ابتدای سخنان خود از حمایت مستمر دولت و مردم پاکستان از آذربایجان در جریان تجاوزات ارمنستان به این کشور ابراز  قدردانی کرد و گفت: روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله نظامی با موفقیت در حال توسعه است.

وی همچنین عدم برقراری روابط دیپلماتیک پاکستان با ارمنستان به دلیل تجاوزات این کشور را نمونه بارز دوستی و برادری پاکستان نسبت به آذربایجان توصیف کرد و از پاکستان به دلیل حمایت سیاسی از آذربایجان در جریان جنگ دوم قره باغ ابراز قدردانی نمود.

رئیس جمهور آذربایجان همکاری موفق میان دو کشور در صنایع دفاعی را مورد ستایش قرار داد و بر اهمیت انجام آموزش های نظامی مشترک میان پاکستان و آذربایجان تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور در سطح بین المللی، بیان کرد: آذربایجان همواره از کشور برادر خود پاکستان، در مسئله جامو و کشمیر حمایت کرده است.

الهام علی اف در پایان عرایض خود افزود: سفر ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان به آذربایجان، به تقویت همکاری میان دو کشور کمک خواهد کرد.

در همین حال، ژنرال عاصم منیر پیروزی آذربایجان در جنگ دوم قره باغ و دستاوردهای آن در جریان اقدامات ضد تروریسم در سپتامبر سال جاری را به رئیس جمهور این کشور تبریک گفت و بیان کرد: این پیروزی با ابراز خوشحالی فراوان در پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس ستاد کل ارتش پاکستان بار دیگر تاکید کرد: پاکستان با پایبندی به روابط برادرانه با مردم آذربایجان، تا امروز ارمنستان را به رسمیت نشناخته است.

وی در پایان این نشست از حمایت های بی دریغ آذربایجان از پاکستان در رابطه با مسئله جامو و کشمیر کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

ارسال نظر

 
1