خبر فوری

 
6 هزار و 700 کودک یمنی طی حملات عربستان سعودی جان باخته و زخمی شده اند
کد خبر :594656413

19:54 1397/11/14


برچسب ها : ائتلاف سعودی, ارتش متحده, سوء تغذیه, عربستان سعودی, کودک, یمن,

یونیسف : از آغاز جنگ تحمیلی عربستان سعودی علیه یمن تاکنون ، 6 هزار و 700 کودک یمنی جان باخته و زخمی شده اند .


 

به گزارش راز نیوز، صندوق کودکان ملل متحد " یونیسف " طی بیانیه ای از جان باختن و زخمی شدن شش هزار و هفتصد کودک یمنی از آغاز جنگ تحمیلی علیه این کشور تاکنون خبر داده و طی اشاره به سوء تغذیه سیصد و پنجاه هزار کودک یمنی گفته است که، این کودکان به طور فوری نیازمند کمک های پزشکی هستند. این اداره سازمان ملل متحد در ادامه با درخواست آتش بس اعلام کرده است که نباید کودکان در جنگ هدف حملات قرار گیرند.

گفتنی است ارتش متحده عربستان سعودی با حملات خود بر 75% درصد از مناطق غیر نظامی، شهروندان بی گناه و غیر نظامیان را هدف قرار داده است.
سازمان یونیسف با اشاره به وضعیت خراب کودکان کشورهای یمن، عراق و سوریه گفته است که بودجه ای به ارزش 3 میلیارد و 900 میلیون دلار برای بهبودی وضعیت این کودکان ضروری است.

لازم به ذکر است که پس از آغاز جنگ تحمیلی عربستان سعودی بر مردم بی گناه یمنی از اسفند 93 تاکنون بیش از 14 هزار شهروند یمنی شهید و هزاران تن دیگر زخمی و بی خانه شده اند. از طرفی سخنگوی انصارﷲ نیز طی بیانیه ای اعلام کرده است که آمار نقض آتش بس عربستان سعودی و نقض حقوق بشر ارتش متحده آن در یمن در حال افزایش است. محمد عبد السلام در ادامه بیانات خود افزود : جنگنده های عربستان سعودی طی حمله به غرب شهر الحدیده، تیم پاکسازی مین زیر نظر سازمان ملل متحد را هدف قرار دادند که این امر موجب جان باختن  یک مهندس شده است. وی با ابراز این موضوع که عربستان سعودی به طور مداوم در مسیر صلح و آتش بس مانع تراشی می کند گفت، این کشور تاکنون بر هیچ یک از بندهای توافقنامه صلح نیز عمل نکرده است.

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن یحی السریع در بیانیه ای گفته است که، ارتش به همراه نیروهای انصارﷲ با جلوگیری از حمله ارتش متحده عربستان سعودی در شهر رازح استان صعده، در پاسخ به این حمله بیش از 70 تن از نیروهای مزدور این ارتش را کشته اند.

ارسال نظر

 
1