خبر فوری

 
 
عملیات ارتش آزادی بخش بلوچ در منطقه کاهان بلوچستان پاکستان
کد خبر :59983058

10:16 1403/02/05


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, انتخابات میان دوره ای, سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ, شهرستان کوهلو, گروه های مسلح بلوچ, منطقه کاهان,

ارتش آزادی بخش بلوچ موسوم به بی ال ای از سازمان‌های مبارز مسلح بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت 2 عملیات مختلف در منطقه کاهان ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ موسوم به بی ال ای از سازمان‌های مبارز مسلح بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت 2 عملیات مختلف در منطقه کاهان ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.

آزاد بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه عنوان داشت: فدائیان بلوچ طی عملیاتی در بتاکتری تل منطقه نساو از توابع بخش کاهان شهرستان کوهلو در جریان انتخابات میان دوره ای اعضای گروه وابسته به نصیب الله را مورد حمله شدید مسلحانه قرار دادند.

وی افزود: در نتیجه این حمله گل خان لوهارانی فرد دست راست  نصیب الله مری به هلاکت رسید و 3 تن دیگر از اعضای این گروه نیز زخمی شدند.

وی تصریح کرد: گل خان لوهارانی خائن ملی که با تسلیم شدن مقابل ارتش اشغالگر پاکستانی تحت سرپرستی دشمنانی همچون نصیب الله در فعالیت‌های ضد ملت بلوچ و نسل کشی جوانان بلوچ مشارکت داشت.

وی گفت: پس از شکست پیاپی نهادهای پاکستانی در برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در منطقه نساو به دلیل حملات و دستورات بی ال ای، امروز بار دیگر نهادهای امنیتی و نصیب الله مری عنصر وابسته به آنها به منظور برگزاری انتخابات به نفع خودشان با همراه نزدیک به 200 نفر از قاتلان اجاره‌ای خود در محل اخذ رأی حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: فدائیان بلوچ ما با استفاده از سلاح‌های جدید و سنگین، این افراد را مورد حمله قرار دادند که از ساعت 2 بعد از ظهر الی 9 شب ادامه یافت، فدائیان بلوچ پس از پایان درگیری تمامی خودروها و دیگر تجهیزات دشمن را به همراه اجساد به تصرف خود درآوردند.

آزاد بلوچ افزود: ما به همه هشدار می‌دهیم که از تعقیب عناصر حکومتی و تجهیزات آنها خودداری نمایید در غیر این صورت مسئولیت تمامی خسارات بر عهده خودشان خواهد بود.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه دوم خود اظهار داشت: فدائیان بلوچ ما 23 آوریل(4 اردیبهشت) یک دکل مخابراتی جاسوسی واقع در منطقه کوه پان از توابع هرنایی را به آتش کشیده و منهدم نمودند.

وی گفت: این دکل مخابراتی به دستور نهادهای حاکمیتی برای انجام جاسوسی در منطقه نصب شده بود.

ارسال نظر

 
1