خبر فوری

 
امیر خان متقی مجددا متعهد به عدم استفاده از خاک افغانستان در حملات تروریستی شد
کد خبر :599412519

15:03 1402/04/29


برچسب ها : امیر خان متقی, پاکستان و افغانستان, دولت موقت, روابط دوجانبه, نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان, وزیر امور خارجه افغانستان, کابل,

آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان روز گذشته (28 تیر) با مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان افغانستان دیدار کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز| آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان روز گذشته (28 تیر) با مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان افغانستان دیدار کرد.

امیر خان متقی در آغاز این نشست ضمن تبریک به آصف درانی درخصوص مسئولیت جدید وی، ابراز امیدواری کرد که انتصاب شما موجب بهبودی همکاری های مشترک و روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه با صلح در افغانستان، فرصت بزرگی وجود دارد که اقتصاد هر دو کشور رشد کند، پروژه ها آغاز و تجارت افزایش یابد، افزود: در مورد همکاری های امنیتی ما هرگز خواهان ضرر نیستیم. ما مجددا متعهد می شویم که اجازه نمی دهیم سرزمین افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود و در زمینه برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه موقت افغانستان در این بین خواهان حل مشکلات زندانیان افغان و تاخیر در ورود کالاهای تجار افغان به پاکستان شد که آصف درانی در این زمینه قول همکاری کامل داد.

آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان طی گفتگو با مقام طالبان افغان ضمن آرزوی بهترین و نیک برای مردم افغانستان اظهار داشت که پس از چهار دهه مشکلات و جنگ های متعدد، آرزوی صلح و ثبات در این کشور را می کنم و توسعه و پیشرفت در بخش تجارت میان دو کشور ستودنی است. ما به نفع همه در زمینه امنیت و ثبات منطقه ای همکاری خواهیم داشت.

وی هدف از این دیدار و سفر را ساخت جاده طورخم_جلال آباد، ایجاد و اجرای مکانیزم دوجانبه ای در بخش های سیاسی، اقتصادی و دیگر زمینه ها، عنوان کرد و گفت: کاری که ما آغاز کرده ایم را با جدیت دنبال خواهیم کرد، و صدور روادید برای افغان ها من جمله افراد بیمار تسهیل خواهد شد.

ارسال نظر

 
1