خبر فوری

 
 
دستگیری 9 تروریست در ارتباط با حمله تروریستی هفته گذشته دیره اسماعیل خان پاکستان
کد خبر :599146574

15:55 1402/09/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, پلیس خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, دستگیری تروریست ها, دیره اسماعیل خان, عناصر تروریستی, نیروهای امنیتی پاکستان,

طی عملیات مشترک نیروهای امنیتی پاکستان در شهرستان دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا 9 تن از عوامل مرتبط با حمله مهیب تروریستی در منطقه درابن دیره اسماعیل خان دستگیر شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| طی عملیات مشترک نیروهای امنیتی پاکستان در شهرستان دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا 9 تن از عوامل مرتبط با حمله مهیب تروریستی در منطقه درابن دیره اسماعیل خان دستگیر شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی طی عملیاتی در شهرستان دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا موفق شدند مغز متفکر حمله خونین تروریستی به سکونتگاه نیروهای امنیتی در منطقه درابن را به همراه 8 تن دیگر شناسایی و دستگیر نمایند.

طبق اسناد موجود مغز متفکر این حمله تروریستی از اهالی منطقه داربن شهرستان دیره اسماعیل خان است، همچنین 6 تن دیگر از عوامل دخیل در این حمله تروریستی نیز از اتباع افغانستان هستند.

عامل این حمله انتحاری فردی به نام حسن ملقب به شاکر تبعه افغانستان بود که پیش از انجام حمله ویدیوی خود را منتشر کرده بود، همچنین دومین عامل انتحاری در این حمله نیز صفت الله مروت عضو طالبان افغانستان می باشد.

بر اساس مستندات موجود در این حمله تروریستی 5 تن از اعضای گروهک گنداپور وابسته به تحریک طالبان پاکستان نیز مشارکت داشتند، از این تروریست ها سلاح ها و مهمات ساخت آمریکا کشف شده است.

لازم به ذکر است در حمله خونین تروریستی به محل استراحت نیروهای امنیتی پاکستان در دیره اسماعیل خان 22 نظامی پاکستانی کشته و 29 تن دیگر نیز دچار جراحت شدند.

در این حمله علاوه بر 2 عامل انتحاری، دو تن دیگر از مهاجمان تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

ارسال نظر

 
1