خبر فوری

 
سرکوب و ترور شیعیان درپی برنامه طراحی شده توسط نهادهای امنیتی پاکستان
کد خبر :597314987

17:55 1402/05/14


برچسب ها : پلیس بلوچستان, پلیس کویته, تحریک طالبان پاکستان, ترور, تروریست, تروریسم, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, لشکر جهنگوی,

منابع خبری در توییتر بیان داشتند که ترور پرسنل شیعه پلیس کویته درپی قرار دادن فهرستی از پرسنل شیعه پلیس توسط سردبیر خط پلیس بلوچستان به گروه های تروریستی انجام گرفته است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| چند روز از ترور پرسنل پلیس شهر کویته که از قبیله هزاره شیعه می باشند و پذیرش مسئولیت حمله توسط گروه های تروریستی می گذرد.

اکنون، برخی منابع خبری در توییتر بیان داشتند که سردبیر خط پلیس بلوچستان به نام کامران منشی پشت قضیه ترور این پرسنل شیعه پلیس می باشد. در گزارش آمده است که کامران منشی لیستی از 24 نیروی پلیس شیعه کویته را از طریق واتساپ در اختیار گروه های تروریستی قرار داده است. سه تن از افراد شامل این لیست هدف ترور قرار گرفته و به شهادت رسیده اند درحالیکه جان 21 تن دیگر از پرسنل شیعه در خطر می باشد.

بخوانید: شهادت یک پلیس شیعه دیگر در حمله تروریستی در کویته

درپی انتشار این گزارش، از دولت و بازرس کل پلیس ایالت بلوچستان خواسته شد تا امنیت جامعه هزاره شیعه را تامین کرده و نیروی پلیس دخیل در این رویداد را دستگیر و از او تحقیقات شود.

ناگفته نماند که این نخستین مرتبه ای نیست که حملات علیه جامعه شیعه تحت برنامه ریزی های نیروهای امنیتی صورت می گیرد.

پیش از این هم منابع خبری در گزارش هایی بیان کرده بودند که پشت پرده شهادت و ترور 7 معلم پاراچناری که به دانش آموزان اهل سنت درس می دادند هم نهادهای امنیتی دخیل بودند. ناظران امور مرتبط با تروریسم در ایالت خیبر پختون خوا اظهار داشتند که عید نظر فاروقی رئیس گروه تروریستی لشکر جهنگوی در منطقه کرم مسبب و عامل حملات پاراچنار می باشد.

بخوانید: منابع خبری پاکستان: ردپای سازمان های اطلاعاتی پاکستان در حادثه تروریستی اخیر پاراچنار

یکی از منابع خبری و ناظر بر امور تروریسم در پاکستان در یادداشتی به نقل از منابع موثق خود، نوشت: افسران آژانس های اطلاعاتی پاکستان در مناطق قبایلی مجددا متحرک و فعال شده اند و پس از دیدار افسران آژانس های اطلاعاتی پاکستان با فاروقی، این حادثه رخ داده است.

همچنین بسیاری از ناظران بر امور تروریستی و تحلیلگران پاکستان درگیری های مسلحانه در منطقه کرم که بر سر اراضی اشغالی رخ می دهد را نیز مرتبط با نهادهای امنیتی پاکستان جهت خارج کردن اجباری شیعیان ساکن منطقه و خالی کردن آن منطقه از حضور آنها می دانند.

ارسال نظر

 
1