خبر فوری

 
 
تأکید مقامات پاکستان و ایران بر ارتقای همکاری‌های نزدیک میان دو کشور
کد خبر :597183500

11:59 1402/01/25


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, اسلام آباد, پاکستان و ایران, تماس تلفنی, رئیس جمهور ایران, روابط تجاری, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

مقامات عالی رتبه دو کشور همسایه پاکستان و ایران در گفتگوی تلفنی با یکدیگر بر عزم خود برای ارتقای همکاری‌های نزدیک در امور دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات عالی رتبه دو کشور همسایه پاکستان و ایران در گفتگوی تلفنی با یکدیگر بر عزم خود برای ارتقای همکاری‌های نزدیک در امور دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه در امور تجاری، انرژی و امنیت مرزی به بحث و تبادل نظر پرداخته و بر عزم خود برای رفع تمامی موانع و نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای به ویژه امنیت مرزی تأکید کردند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار بر عزم اسلام آباد برای تقویت روابط دوجانبه با ایران در زمینه امنیت و ثبات منطقه‌ای، همکاری در زمینه انرژی و مراودات تجاری تأکید کرد.

وی با ابراز خرسندی در خصوص راه اندازی خط انتقال برق پولان-گبد از همکاری دولت ایران در این زمینه تقدیر و تشکر نمود.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به لزوم ارتقای درک متقابل و همکاری میان اسلام آباد و تهران بر اهمیت افزایش روابط مردمی به ویژه تعاملات فرهنگی و آموزشی میان دو کشور تأکید کرد.

محمد شهباز شریف همچنین با تمجید از تلاش مقامات ایران در جهت توسعه امنیت و ثبات در منطقه، توافقنامه تاریخی برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی را به دکتر ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

وی در ادامه اظهارات خود در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری ایران با اشاره به مسئله فلسطین خاطرنشان کرد:  نقض پی در پی حقوق بشر از جانب اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین باید هرچه فوری متوقف گردد.

نخست وزیر پاکستان حل عادلانه و پایدار مسئله فلسطین طبق راهکار دو سرزمین جداگانه و مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را خواستار شد.

ارسال نظر

 
1